OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Energimarknaden förändras och efterfrågan av förnybara energikällor ökar. Vi fokuserar mer än någonsin på att utveckla våra kundrelationer och skapa nya affärsupplägg för att leverera ännu bättre värde till våra kunder, men också för att bygga ett hållbart samhälle.
Dispatcher-teamet som består av 18 personer, varav 10 st. skiftgående, är fördelat på två etableringar, Norrköping och Malmö. Vi arbetar för en säker och effektiv drift och för att våra kunder ska ha ström och kontinuerligt få information om status vid avbrott. Vi arbetar för korrekt beställning av fältarbete och att det genomförs utifrån en säker arbetsmiljö. Eftersom en av våra kollegor går vidare till en ny utmaning inom E.ON så söker vi nu en ny stjärna till gruppen.
I ditt ansvar som Dispatcher ingår att ta emot felanmälningar från kunder, kundservice och via digitala kanaler om avbrott och observationer och att bedöma behovet av åtgärd. Därefter beställs fältarbete och vid behov skickas information till andra avdelningar inom E.ON. Dispatchern följer felavhjälpningsarbetet med fokus på kvalitativa prognoser, framdrift och löpande återrapportering från fältet. Du bidrar även med din input i vårt ständiga förbättringsarbete och utveckling av stödsystem, felavhjälpningsrutiner, digitala tjänster och avtalet mot entreprenörerna.
Huvudsakliga delen av arbetet sker på vår dygnet runt-bemannade kontrollrum där arbetet sker i skiftgång samt med beredskap.
För att trivas i rollen och i teamet tror vi att du älskar samarbete och är van vid att kommunicera i både tal och skrift. Om du har en eftergymnasial utbildning inom elektronik eller elkraft, eller har erfarenhet inom området, så blir vi lite extra nyfikna på dig – men det viktigaste är att du har ett stort intresse för problemlösning, service och teamwork.
Som person tror vi att du är öppen, prestigelös och lyhörd. Vi tror att du bryr dig om att ha goda kundrelationer och tycker om att hitta bra lösningar tillsammans med kollegor och entreprenörer. I din vardag är du strukturerad och nyfiken. Du tycker om att komma med nya idéer och delar gärna med dig av förbättringsförslag. Det är en fördel om du är van vid varierande arbetsbelastning.
Din närmaste chef, Nadine Stolle, bryr sig om både dig och din arbetsmiljö. För henne är det viktigt att du mår bra och att du har en riskfri och hälsosam arbetssituation. Nadine förespråkar att man ska lära sig av både framgångar och misstag, och förväntar sig att du också bidrar till ett öppet klimat och starkt samarbete.
Vi välkomnar din ansökan redan idag då vi har en löpande rekryteringsprocess.
För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Nadine Stolle, +46730499064
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778