Dispatcher på heltid till tekniskt bolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du administrativt lagd, snabblärd och effektiv? Trivs du med att arbeta med datorn som främsta redskap och i en roll med fokus på ordning och reda? Just nu söker vi en flexibel och initiativtagande administratör för uppdrag hos vår kund i Solna. Läs vidare!

Om företaget
Vår kund är ett stort och välkänt teknikföretag som sitter i trevliga lokaler i Frösunda, Solna. Tjänsten är på heltid med start omgående. Uppdraget är på 6 månader, med goda chanser till förlängning. Arbetstiderna är 8.00 – 16.30 med 1 timmes lunch.

Arbetsuppgifter
I denna roll sitter du tillsammans med två kollegor på administrationen och samarbetar med avdelningens dispatchers. Du har datorn som främsta redskap och administrerar i system Oracle och Siebel. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att hantera beställningar av företagets produkter, se till att maskiner kommunicerar med varandra och du felsöker när de inte gör detta. Du har även kontakt med kunder över mail och telefon och hjälper till i de ärenden kunderna stöter på.

Kvalifikationer
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av grundläggande administration och vana av att arbeta i olika system. Vi förutsätter att du känner dig trygg i Officepaketet och vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat i Oracle och Sibel. Vidare har du mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl tal som skrift.

Vi söker dig som är flexibel, stresstålig och trygg i dig själv. Du har god problemlösningsförmåga och kan med enkelhet sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system. För att trivas i rollen tror vi även att du tycker om när du har fria tyglar och att du är en person som gärna tar egna initiativ. Vidare är du serviceminded, kommunikativ och tycker om att sprida god stämning till såväl kollegor som kunder.

Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag och du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund i Solna. KFX HR-partners fokus har alltid varit på att bygga långvariga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara kundens första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.

Har du frågor? Vänligen kontakta ansvarig rekryterare Clara Backlund på 08-663 99 00 eller maila rekrytering.stockholm@kfx.se och specificera vilken tjänst du söker.

Vi arbetar med löpande urval, skicka därför in din ansökan redan idag. Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 29 januari 2019

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024