Dispatcher till Backoffice After Sales

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Dispatcher till huvudkontoret i Arlöv, som strukturerat och logiskt fortsätter optimera planeringen också när felanmälningarna trillar in i hög takt!

Om tjänsten

Vår Dispatch-avdelning fyller en viktig och central funktion i vår verksamhet. Teamet utgörs av dig och fyra kollegor som gemensamt arbetar för en förenklad vardag för våra tekniker samt servar våra kunder på ett förtroendeingivande sätt. Teamet ansvarar bland annat för att:

- Planera och boka leverans, reparationer, underhållsservice eller annat arbete som ska utföras
- Säkra att tekniker är bokad på rätt plats vid rätt tid för dessa uppdrag
- Ta emot uppdrag från många externa och interna kunder (samt från teknikerna)
- Uppdatera olika delar i vårt affärssystem SAP
- Utföra, ofta tidskritiska uppgifter i de 11 ISO processer som Back Office After Sales äger, dessa kräver ibland daglig uppföljning under flera veckors tid
- Uppdatera serviceupplägg, serviceplaner, följa upp service och reparations status, köra (även dagliga) fellistor och se till att fel åtgärdas
- Osv.


Din bakgrund

- Du har några års arbetslivserfarenhet som Dispatcher eller av mycket likartade arbetsuppgifter i kundtjänst, gärna med logistik eller teknikfokus
- Som Dispatcher har du en viktig arbetsledande roll för våra tekniker, du arbetar strukturerat med att optimera planeringen. För att lyckas behöver du erfarenhet av att kunna finna den rätta balansen mellan en effektiv och hanterbar arbetsdag för teknikerna och bästa möjliga service till våra kunder
- Antalet tekniker på ett distrikt kan inte dimensioneras efter topparna i arbetsbelastningen, därför kan rollen ibland vara utmanande. Det är viktigt att du har erfarenhet av att kunna identifiera de mest kritiska kundsituationerna, prioritera och få alla kunder att känna att de ändå har fått en "top of the line" service
- Du har mod, diplomatisk och kommunikativ förmåga att följa de riktlinjer som finns angående hur uppdrag skall prioriteras och planeringen optimeras
- God kunskap och nivå på Excel och resten av Office paketet är ett krav
- Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav (tal och skrift)
- Avslutad gymnasieutbildning är ett krav, någon slags eftergymnasial utbildning är meriterande
- Tidigare erfarenhet av dispatch eller planeringssystem är starkt meriterande
- Erfarenhet av teknisk eftermarknad, dvs arbete i eftermarknadsavdelningen på företag som säljer teknisk utrustning och sedan servar den och bistår/säljer reservdelar till utrustningen, är starkt meriterande


Du ska ha ett intresse för att se helheten och hur små optimeringar påverkar flödet. Då detta är en tjänst där du samverkar både med interna och externa kontaktytor kräver det tålamod och förmåga att hantera många olika typer av människor.
Du förstår att relationerna och teamkänslan är viktig för att kunna driva igenom de förändringar du ser är nödvändiga.

Ansökan

Är du redo för ditt nästa steg? Vi ser fram emot din ansökan senast den 2022-08-23. Bifoga CV och Personligt brev, vi arbetar med löpande rekrytering, vilket innebär att vi kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag, så ansök snarast möjligt.

Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Fredrik Grim, Planning Manager, After Sales på fredrik.grim@jungheinrich.se eller +46 705 89 99 42.

Om Jungheinrich

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 125 000 truckar. Företaget har totalt 18 000 anställda och en omsättning på 4 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 185 medarbetare samt en omsättning på +600 miljoner kronor.

Jungheinrich hamnade på 171:e plats på Forbes World's Best Employers 2021!

Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping, Örebro och Sundsvall. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem. (http://www.jungheinrich.se/) www.jungheinrich.se (http://www.jungheinrich.se)

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Lindblad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jungheinrich
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2022
  • Ansök senast: 20 januari 2023

Besöksadress

Starrvägen 16, Arlöv
None

Postadress

Starrvägen 16
Arlöv, 23261

Liknande jobb