OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en dispatcher till internationellt bolag i Göteborg. Tjänsten passar dig som trivs i en koordinerande roll, där du har många bollar i luften. Läs mer nedan och ansök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett globalt containerrederi som erbjuder sina kunder transporter och distribution av gods via sjö. Företaget har en prestigelös organisation med en stark sammanhållning, där medarbetare får stort förtroende och tillit. Nu söker de en kollega till Intermodal avdelningen.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som dispatcher tillhör du den intermodala avdelningen som ansvarar för att hantera väg- och tåglösningar i Skandinavien.
Ditt huvudansvar blir att planera företagets intermodala import och export mellan kund och hamn på ett noggrant och effektivt sätt med stor fokus på kundtillfredställelse och punktlighet.
Du kan administrera arbete i flera olika program och trivs med ett stundtals högt tempo. Du ställer upp för dina medarbetare vid behov och kan räkna med att få stöd när du behöver det. Du hanterar avvikelser i flödet med lugn och är duktig på att kommunicera med såväl externa som interna intressenter. Då engelska är affärsspråket behärskar du även detta i tal och text.
Vid start erbjuds du en gedigen introduktion med gott stöd från ett team med fem meddarbetare som alla jobbar för att hålla en hög servicenivå och för att förbättra våra produkter.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymasial utbildning inom logistik
- Har god systemvana
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Det är även meriterande om du:
* Har arbetslivserfarenhet av liknande roller sedan tidigare, exempelvis spedition eller kunstjänst
* Har kunskaper i norska och danska, i både tal och skrift
I rollen har du många kontaktytor och arbetar tätt ihop med ditt team och övriga parter, varpå du har en god kommunikativ förmåga och uppskattar att jobba tillsammans med andra. Som person är du öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa sig efter nya situationer. Därtill trivs du i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar. Du motiveras av att agera problemlösande och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker.
Vi söker dig som är
* Samarbetsförmåga
* Resultatinriktad
* Serviceminded
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Centrala Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231