OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för varandra! Människor som har ett driv framåt och som är peppade på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en serviceinriktad, lösningsorienterad och nyfiken person som vill spela en betydelsefull roll för leveranserna till våra kunder, då är du kanske vår nästa Dispatcher.
Beskrivning av rollen:
Som Dispatcher tillhör du vår IT Servicedesk. Avdelningen har som uppgift att lösa uppgifter för våra kunder inom vårt affärsområde IT som består av it, telefoni samt dokument (copy).
Din uppgift i teamet är att dagligen hantera och säkerställa information från våra kunder som kommer in i vårt ärendehanteringssystem. Du ser till att ärenden hamnar i rätt prioriteringsordning utifrån avtal och incidenttyp samt bokar in och tilldelar resurser vid behov. Du har kontinuerligt dialoger med våra kunder både per telefon och mail. Som dispatcher kommer du även att ta ett proaktivt helikopterperspektiv och se till att ärenden i vår IT -Servicedesk inte fastnar och fånga upp ärenden som behöver hanteras exklusivt. Du har också en samordnande roll genom att ha kontakt med flera olika avdelningar när situationen och ärendet så kräver. Rollen innebär också arbete med att godkänner fakturering mot kund eller avtal med rätt information i fakturatext.
Ansvar och uppgifter
- Hantera, prioritera och klassificera ärenden i vårt ärendehanteringssystem Ivanti
- Säkerställa att information i ärenden är tillräcklig och korrekt enl standard
- Eskalera och boka ärende med IT-tekniker
- Eskalera ärenden till rätt team
- Initierar processen Allvarlig incident
- Följer upp och informerar kunder, medarbetare, leverantörer
- Vid behov stöttar IT-tekniker för att hålla nere antal öppna ärenden
- Vid behov lösa enklare ärenden.
- Attesterar ”approval”-ärenden som behöver granskas.
Beskrivning av dig
Som person är du strukturerad, metodisk och detaljorienterad. Du trivs med att följa rutiner och att följa upp andras arbete. Samtidigt har du en god förmåga att kunna ta ett större perspektiv för att också se helheten. Du trivs med många kontaktytor och älskar att både generera riktigt bra kundservice till våra kunder och hjälpa dina kolleger för att deras arbete ska flyta så bra som möjligt. Vi tror att du har en god teknisk förståelse utan att för den delen vara någon expert. Har du arbetat i en IT-Servicedesk tidigare och/eller har en utbildning inom IT/teknikområdet är det meriterande.
Om Teleservice
Teleservice är ett expansivt it-företag som driver digitaliseringen framåt. Våra affärsområden - it, fiberutbyggnad och bredband implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973. Alltid med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Idag är vi över 150 grymma Teleservare med kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.
Vi erbjuder dig
En härlig arbetsplats med kompetenta, engagerade och supertrevliga kollegor
Ett nära och lyhört ledarskap
Goda utvecklingsmöjligheter i ett företag med en målsättning att växa och hela tiden bli bättre på det vi gör. Vi jobbar strukturerat och aktivt med mål- och individbaserad kompetensutveckling för alla roller.
Ett attraktivt förmånspaket
Tror du att du är vår nya kollega?
Ansök då gärna redan idag, dock senast den 4 mars. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef Mattias Nicklasson mattias.nicklasson@teleservice.net
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Carlsson
0416-585138