OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Resurs AB är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag inom IT.Vi erbjuder tjänsterna personaluthyrning, rekrytering, konsultförmedling samt personalomställning inom vårt kompetensområde.IT-Resurs ingår tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB i Resurs-gruppen, en av Sveriges ledande bemanningskoncerner med en omsättning på över 300 MSEK och ca 800 anställda.Läs mer om oss på www.itresurs.se.Vi söker en person som skall jobba som koordinator ute hos en utav våra kunder.Du kommer att arbeta på IT-avdelningen med att ta emot felanmälningar ifrån företagets anställda samt kunder, registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem, klassificera, prioritera ärendena och styra uppdragen mot befintliga it-tekniker.Du skall även följa upp ärendena så att de anställda får den hjälp de behöver. Du är en person som gillar att vara en länk mellan anställda och it-avdelningen, har en positiv framtoning och har ett trevlig sätt mot kunder och medarbetare.Du är duktig på att planera och hålla ihop uppdrag och processer.Telefonvana och erfarenhet av att ha jobbat i en helpdesk är meriterande.Arbetsbeskrivning: - Svara på inkommande samtal till helpdesk, ta emot felanmälan och beställningar från användare - Att registrera ärendena i ett ärendehanteringssystem - Att utföra grundläggande felsökning och felavhjälpning - Att prioritera ärenden - Att skicka ärenden vidare till rätt tekniker - Att informera användare om status på ärendet - Att ansvara för att olösta ärenden eskaleras - Att ansvara för att alla ärenden avslutas efter lösning Du måste kunna börja omgående eller inom en månad.