Dispocontroller Supply Chain

Arbetsbeskrivning

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Sammanfattning av tjänsten

Vi söker nu en analytisk, resultat- och lösningsorienterad medarbetare till vårt härliga team på Supply chain till vårt kontor i Rosersberg.
Kan det vara något för dig? Läs mer om tjänsten nedan.

Din roll

Som Dispocontroller hos oss på Supply Chain har du en viktig roll i verksamhetens varuflöde. Tjänsten innebär att du arbetar med optimering av varuförsörjning och varutillgänglighet till regionens 71 butiker.
Du ansvarar för daglig analys av nyckeltal och beställningar samt anpassning av butiksbeställningar. Utöver det innebär arbetet framtagande av rapporter och handlingsförslag för att vidare optimera vårt varuflöde. I
rollen ingår även analys och underhåll av beställsystemet Autodispo. I rollen har du löpande kontakt med försäljning och lager. Helgarbete ingår i denna roll.

Din profil

Vi ser gärna att du som söker har avslutad gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning inköp, logistik, ekonomi eller motsvarande. Du har en bra analytisk förmåga och är resultat- och
lösningsorienterad och ansvarstagande. Du är noggrann, strukturerad och har hög arbetskapacitet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som gör att du trivs med varierande arbetsuppgifter och dagliga utmaningar som kräver kreativ problemlösning och god prioriteringsförmåga. Du är en skicklig användare i Excel och har god datorvana. Eftersom vårt leverantörsnät sträcker sig över hela Europa behöver du hantera engelska och svenska i tal och skrift.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med start omgående eller överenskommelse till och med 30/8 2024. Helgarbete ingår i denna roll.

Vill du vara med på vår utmanarresa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
* Klicka på “Sök nu”
* Fyll i formuläret 
* Bifoga CV samt personligt brev

Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, tester, personlig intervju och digital referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Om Lidl
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. I stället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2023!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Rosersberg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Postadress

Metallvägen 54
ROSERSBERG, 19572

Liknande jobb


25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024