OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OBH Nordica är ett innovativt nordiskt företag med huvudkontor i Sverige. Vi finns i Sverige, Danmark, Norge, Finland samt har verksamhet i Kina. Bolaget har en omsättning på ca 750 miljoner SEK och sysselsätter ca 140 anställda. OBH Nordica är specialiserat på att utveckla produkter för kök, hushåll, hår- och personvård. OBH Nordica har ambitionen att med en hög innovationstakt i kombination med design och funktion möta de nordiska konsumenternas behov.
OBH Nordica ingår i Groupe SEB International, en global marknadsledare inom hushållsprodukter med ca 32 000 anställda över världen och huvudkontor i Lyon, Frankrike. Groupe SEB utvecklar, distribuerar och säljer innovativa och spännande produkter under varumärken som OBH Nordica, Tefal, Krups, Rowenta, Moulinex och Lagostina. Omsättningen har multiplicerats tiofaldigt sedan dess första notering på börsen 1975 och två gånger under de senaste 10 åren (omsättning 2016: 5000 miljoner €)
Distribution Coordinator
Du kommer att arbeta som en viktig del i företagets logistikfunktion och fungera som kontakten internt inom företagets olika avdelningar samt företagets logistikdistributör. Din roll kommer att bestå av operativt ansvar där du kommer att ge support till dina kollegor med allt ifrån enklare administrativa uppgifter till planering och analysering/uppföljning av det dagliga arbetet samtidigt som du har daglig kontakt med interna och externa parter. Du skall även kunna va behjälplig när Supply Chain behöver support, under semestrar etc.
Positionen rapporterar till Nordic Logistics Manager och ingår i en Supply Chain organisation i Norden. Tjänsten är baserad i Sundbyberg, med resor till Jönköping och Örebro lite då och då.
Rollen kommer bland annat innebära:
- Transportbokningar
- Koordinering av distributionen
- Leveransspårning
- Generell administration och uppföljning
- SAP masterdata
- Tullpapper hantering
DIN BAKGRUND
· 3-4 års erfarenhet av liknade roll med 3PL
· Högskolexamen (ekonomi/ingenjör) inom logistik/supply chain
· Djup kunskap inom SAP
· Goda kunskaper i MS Office och avancerad användare i Excel.
· Du har helst jobbat med en europeisk hub för supply chain (SSC)
· Du är van att arbeta i en internationell miljö och talar och skriver obehindrat på engelska samt svenska
· Du har körkort
SOM PERSON:
Du trivs i en säljorganisation med högt tempo och att arbeta i en roll där du dagligen har kontakt med olika funktioner. Du är kommunikativ som person och arbetar med en hög servicenivå såväl individuellt som i team. Du trivs med analytiska uppgifter och kan kommunicera dina slutsatser med siffror, statistik och business case. Du brinner för processer, ständiga förbättringar och har en stark känsla för prioritering.
Känner du igen dig i beskrivning och tror att det är en tjänst som kommer att passa dig? Då uppmanar vi dig att skicka in din ansökan!
ANSÖKAN
Du söker till tjänsten genom att skicka in CV och ett kort personligt brev till vår HR Specialist Siri Ekéus på sekeus@tefal.com