Distribution- & kundtjänstansvarig

Distribution- & kundtjänstansvarig

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till vår kund Albinsson & Sjöberg söker vi nu en distribution- & kundtjänstansvarig med omgående uppstart
Förlags AB Albinsson & Sjöberg är Nordens största motorförlag och ger idag ut 12 olika magasin som distribueras i Norden samt i Polen. Dessutom arrangeras årligen ett 10-tal mässor och event som tillsammans lockar cirka 200.000 besökare. I koncernen FabasGruppen AB finns även motorsportbanan Mantorp Park samt ett delägande i Emmaboda Flygbana, där arrangeras några av förlagets årliga event. Koncernen har runt 65 medarbetare och omsätter ett normalår cirka 170 MSEK per år. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum. För att få mera information om verksamheten, titta gärna på vår jubileumsfilm på www.fabas.se .

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Till Albinsson & Sjöberg söker vi nu en ny stjärna som tillsammans med övriga medarbetare vill fortsätta hantera och utveckla distributionsflödet och leveransprecisionen för bolagets magasin. Vi söker dig som vill bidra med stort engagemang och egna erfarenheter samt vill bli en viktig spelare i vår fortsatta resa. I rollen som distribution- & kundtjänstansvarig arbetar du brett med allt ifrån att planera utgivning och distributionen av förlagets alla magasin, kontakt med tryckeriet gällande upplagebeställning och efterbehandling, till att sammanställa statistik, hantera fakturor och administrera vårt prenumerationssystem. Utifrån en tydlig årsplanering styr du ditt arbete, extrainsatta kampanjer och bilagor kan göra att du snabbt behöver justera allt från datum, paketering till distributionssätt. För att du ska trivas i rollen behöver du både vara duktig på, samt trivas med att hålla många bollar i luften och kunna anpassa dig till de förändringar som sker.
Du är spindeln i nätet och den som ser till att våra magasin verkligen når våra läsare, detta kräver att du kommunicera ofta och tätt med såväl kollegor som med våra upparbetade externa leverantörer. Du ansvarar för att systemen är synkade och rätt koder inlagda, det här ställer krav på att du är en ansvarstagande person som kan driva på i ett emellanåt högre tempo utan att släppa på noggrannheten och säkerställa att alla instanser har alla delar på plats. Du kommer till viss del även stötta upp i receptionen och kundtjänst samt närvara på event och mässor. I rollen ingår ett arbetsledaransvar för kundservice med två kollegor. Visst leverantörsansvar ingår.
Albinsson & Sjöberg vill finnas synliga för både befintliga och nya prenumeranter, därför driver man också eventverksamhet samt medverkar också på andra event i branschen. Där får du möjlighet att möta målgrupperna och på så sätt öka förståelsen för hur de upplever vår service och leveransen av magasinen. Bolaget vill ständigt utvecklas och bli bättre, vill du vara med och bidra?

Din profil

För rollen behöver du som lägst ha en gymnasieexamen, du har erfarenhet av att självständigt jobba med komplex större administration med god systemvana samt har hög förståelse för flödestänk och planering. Du behöver ha en god förmåga att analysera stora mängder data och snabbt kunna prioritera om och hela tiden tänka helhet så att ingen detalj stoppar det stora flödet. Det är en roll som innebär mycket kommunikation med såväl interna som externa parter, vilket ställer krav på en god språklig förmåga i svenska och engelska språket, i både tal och skrift. Vidare krävs mycket goda kunskaper i excel. Du utbyter erfarenheter, information och idéer med andra och inkluderar andra i beslutsfattande, du skiljer tydligt på fakta och egna åsikter. Som person är du en tydlig lagspelare som både kan ge och ta. Arbetsintensiteten är varierande och du har förmågan att även under press arbeta konstruktivt med bibehållen positiv inställning. B-körkort är ett krav.
Uppdraget inleds med en inhyrning men kommer för rätt person leda till en anställning.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!


Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på marie.johansson@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång


Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 18 november 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


16 oktober 2024

Paid Media Specialist

Paid Media Specialist

1 oktober 2024

Performance Media Manager

Performance Media Manager

30 augusti 2024

Sales and Marketing Specialist

Sales and Marketing Specialist

16 augusti 2024