Arbetsbeskrivning
Till vårt servicekontor i Ystad söker vi en beslutsam och erfaren ledare med ansvar för den dagliga driften samt utveckling av team och avdelning.
Om Awaze
Awaze A/S är en del av Europas ledande leverantör av semesterboenden med totalt 110 000 enheter på över 600 destinationer i 25 länder över hela kontinenten. Vårt mål är enkelt – att glädja både husägare och gäster. Företaget driver mer än 25 varumärken, inklusive Cottages.com, NOVASOL och Hoseasons.
Marknaden för uthyrning av semesterhus har vuxit kraftigt de senaste åren, eftersom fler människor söker utrymme, flexibilitet och unika upplevelser. Du kommer att vara anställd av Awaze AB och arbeta med varumärket NOVASOL, som har det största urvalet av semesterhus i Danmark och över 50 000 semesterhus i hela Europa. Med mer än 53 års erfarenhet inom vår bransch vet vi en hel del om semesteruthyrning. För att ge den bästa möjliga servicen till husägare och gäster har vi lokala servicekontor i flera europeiska länder, inklusive 29 kontor i Danmark.
Om tjänsten
Som distriktschef leder och motiverar du ditt team att leverera professionell service till semesterhusägare, gäster och kollegor. Du kommer att ansvara för den operativa driften och ledningen av servicekontoret i Ystad, där vi verkar på en lokal och alltmer konkurrensutsatt marknad. Rollen som distriktschef i Sverige är en spännande möjlighet för en operativ, fokuserad ledare som tycker om att bygga fantastiska team som glädjer husägare och gäster genom enastående service.
Kompetenser vi behöver
För att lyckas i rollen är det viktigt att du visar ledarskap, går före och lyssnar på ditt team, med fokus på att skapa hållbara och välgrundade lösningar. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Daglig drift av servicekontoret
Budgetansvar
Organisering, motivation och utveckling av medarbetare
Månatlig lönehantering och godkännande
Schemaläggning
Produktutveckling
Uppföljning av serviceärenden, ägar- och gästanalyser
Det är också en viktig uppgift att säkerställa ett gott och effektivt samarbete både inom avdelningen och med övriga kollegor på servicekontor i hela Skandinavien.
Dina kvalifikationer
Vi förväntar oss att du har relevant ledarskapserfarenhet eller andra kompetenser som kan motsvara detta, gärna från service- eller turistbranschen. Du ser möjligheter snarare än begränsningar och fokuserar på att utveckla uppgifter, processer och personal. Det är viktigt att du har administrativa styrkor samt en lösningsorienterad arbetsstil som gör att du kan behålla överblicken under hektiska perioder.
Vi förväntar oss dessutom att du är:
Beslutsam
Serviceinriktad och kvalitetsmedveten
Öppen och ärlig i din kommunikation
Positivt inställd till förändringar
Flexibel när det gäller varierande arbetstider (vardagar/helger/helgdagar)
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Tyska är meriterande.
Körkort är ett krav
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en spännande och utmanande tjänst i Danmarks största turistföretag, som är i stark utveckling och just nu investerar i framtiden. Fullständig utbildning i våra produkter, system och arbetssätt ingår. Med rapportering till Regional Manager får du en mångsidig tjänst som du i hög grad kan påverka och utveckla. Hos oss blir du en del av en stark professionell och social miljö med en omväxlande vardag. Lön förhandlas individuellt baserat på kvalifikationer.
Din arbetsplats och arbetstid
Din huvudsakliga arbetsplats kommer att vara på servicekontoret i Ystad. Resdagar till andra kontor i Sverige och Danmark kan också förekomma, inklusive möten med externa leverantörer och samarbetspartners.