District Sales Manager till LOHILO i Göteborg

District Sales Manager till LOHILO i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten för dig som har en bakgrund inom försäljning och dagligvaruhandeln att ta nästa steg i din karriär i rollen som District Sales Manager hos LOHILO i Göteborg! Här får du möjlighet att arbeta med både försäljning och ledarskap. Låter det intressant? Ansök redan idag!
Om LOHILO
"Allt började en dag efter gymmet. Vi hade insett att skopa upp glass direkt efter ett träningspass kanske inte var det smartaste att göra. Sen dess har vi arbetat med att förändra den verkligheten på alla tänkbara möjliga sätt. En stark vilja som gjorde oss till en av dem första i världen att producera glass med hög proteinhalt. Som ni kan föreställa er så skulle aldrig glass- och dryckesälskare som oss nöja sig med något som bara är näringsrikt. För oss är det lika viktigt att skapa produkter som smakar riktigt gott. Det är vårt DNA".
LOHILO fokuserar idag på funktionella drycker och livsmedel där produkterna innehåller en eller flera funktioner som vitaminer, mineraler eller liknande.
Med det sagt så är varumärket LOHILO alltid i utveckling: de ändrar verkligheten genom deras produkter och gör det möjligt att njuta av livet fullt ut - utan att kompromissa på deras hälsosamma och aktiva livsstilsmål.
Välkommen ombord! Det finns alltid plats för fler i LOHILO's stora familj av gymfreaks, världsmästare, medieprofiler, kontorsrockare, säljmaskiner, personliga tränare, studenter, fabriks-guruer, näringsspecialister och mer!
Om rollen
I rollen som District Sales Manager hos LOHILO har du både övergripande ansvar över försäljning för ditt distrikt och personalansvar för ditt team som består av fyra fältsäljare. Du arbetar ute på fält och tar säljmöten, stöttar och coachar ditt säljteam och samåker regelbundet med dina säljare. För att lyckas i rollen ska du etablera en nära kontakt med kunder och i detalj planera samt följa upp försäljnings- och volymplaner mot uppsatta mål och din budget.
Ditt ansvarsområde blir bland annat att:
Ansvara över försäljning och budget som sätts för ditt team
Regelbundna samåkningar med säljare för att coacha, motivera och stötta deras utveckling
Administrativa arbetsuppgifter så som bemanning vid semester, sjukdom och vakanser

Din profil
Du har tidigare arbetslivserfarenhet från dagligvaruhandeln och förstår försäljningsprocessens alla steg inom den. Du behöver också ha god erfarenhet som fältsäljare då du ska kunna hoppa in snabbt vid vakanser för dina egna säljare. Om du har arbetat i en ledande roll tidigare där du har haft personalansvar är det meriterande, men inget krav.
Som person är du resultatorienterad och gör vad som krävs för att nå ett gott resultat. Du är strukturerad, har god planeringsförmåga och trivs med att ta dig an utmaningar, komma med nya idéer och sätta din egen prägel på den här rollen. Du är trygg i din ledarroll där du lyssnar och stöttar samtidigt som du har förmågan att stå upp för egna åsikter och leda teamet mot era gemensamma mål.
Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt B-körkort. Tjänsten innebär främst resande inom Göteborg.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet från dagligvaruhandeln
Tidigare erfarenhet som fältsäljare
Körkort B

Meriterande för tjänsten
Tidigare erfarenhet i en ledande roll

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Göteborg
Lön: Grundlön med bonus
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller johanna@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stegra Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 6 april 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Postadress

Universitetsallén 32
Sundsvall, 85234

Liknande jobb


Säljare av uterum sökes!

Säljare av uterum sökes!

26 december 2024

23 december 2024