Distriksansvarig säljare Stockholm

Distriksansvarig säljare Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med ett starkt varumärke och premiumprodukter som ligger i teknikens framkant? Är du resultatinriktad och pedagogisk? Har du några års erfarenhet av försäljning? Då kan du vara den vi söker!
Om tjänsten
För kunds räkning söker vi en självgående säljare med start januari 2021 som har stort driv och engagemang. Vi söker en medarbetare som vill representerar varumärket och sälja kundens produkter till en spännande och utvecklande marknad med fokus på kvalité, kunskap och sälj. Målet är att skapa lönsam försäljning, sprida och utbilda produktkunskap och bygga långsiktiga relationer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att driva affärerna i eget distrikt genom att:
Planera dina kundbesök (säljcykel)
Ringa/ boka besök och möten hos återförsäljarna/ partners i ditt distrikt
Genomföra kundbesök av befintliga kunder/ återförsäljare
Utföra utbildningar och förmedla kunskap om våra produkter
Hantera och vara del i att bygga konceptuella utställningar
Delta på mässor och kundevent
Rapportera och redovisa in i vår säljverktyg

Då produktportföljen allt mer innehåller professionella maskiner består en viktig del av tjänsten av försäljning till partner på den professionella marknaden. Som distriktsansvarig säljare ansvarar du för utvecklingen av försäljningen i distriktet. Jobbet består till stor del av att ge utbildning och säljstöd till samarbetspartnern/ återförsäljaren. Distriktet omfattar mitten och norra Sverige som innefattar delar runt Stockholm, Värmland, Dalarna, Jämtland, mm. Det innebär en del resor och övernattningar ingår.
Din utgångspunkt ska vara nära Stockholm då du en gång i veckan är på kontoret i Hammarby Sjöstad för att planera, rapportera och administrera ditt jobb.
Om dig
Som person är du resultatinriktad med en stark drivkraft att lyckas och sätter ett stort värde i att agera professionellt. Vi ser att du har förmåga att planera, genomföra, utveckla och följa upp dina uppgifter självständigt. Du är förtroendeingivande, kreativ, pedagogisk och har lätt för tekniska produkter. Du är också en god lyssnare och har förmågan att skapa långsiktiga relationer, är van att ta ett eget ansvar och planera och organisera ditt eget arbete. Att utveckla dina kunder och göra affärer samt utveckla dig själv är en av dina stora drivkrafter. Du har goda kunskaper att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska samt god kännedom i Office-paketet. Givetvis har du B-körkort.
Du är erfaren och trygg i din roll som representant och är naturlig entusiastisk inför din uppgift och får samarbetsparterna med dig.
Du behöver kunna:
bygga yrkesrelaterade relationer
kommunicera och presentera professionellt både digitalt och fysisk
presentera pedagogisk med styrka på att förmedla och motivera (i bästa fall har du en pedagogisk utbildning)
utbilda andra människor
strukturera din vardag
identifiera dig med produkten

Vi ser att du har relevant utbildning och några års erfarenhet av försäljning. Har du tidigare erfarenhet av hemelektronik- eller livsmedelsbranschen ser vi det som meriterande. Då att en stor del i arbetet är att utbilda och träna andra människor ser vi gärna att du är mycket pedagogiskt och det är meriterande om du kan visa certifierad utbildning.
Om företaget
Vår kund är ett modernt och innovativt företag inom kaffebranschen och är det ledande varumärket inom premiumsegmentet för helautomatiska kaffemaskiner för hemmabruk, kontor och restaurang. De har funnits i Sverige sedan 2010 och erbjuder kompetent, individuellt och personlig rådgivning till varje kund. Deras medarbetare är stolta över företags framgångar vilket grundar sig på aktiv medverkan till detta positiva resultat.
Du kommer få arbeta i en modern och generös arbetsmiljö där produkterna och försäljning står i fokus. Som medarbetare påverkar och utvecklar du själv din karriär utifrån din kompetens och engagemang. I vår kunds värld står passion, smak och upplevelse såsom försäljning högst upp på dagordningen.
Ansökan
Stämmer detta in på dig? Tveka inte att skicka in en ansökan snarast, då tjänsten ska tillsättas relativt omgående sker intervjuer och urval löpande. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Frida Månsson på frida.mansson@happygroup.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HGRec AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 16 november 2020
  • Ansök senast: 16 december 2020

Postadress

Gårdatorget
GÖTEBORG, 41250

Liknande jobb


Account manager SYD, FLEX power tools

Account manager SYD, FLEX power tools

27 december 2024

27 december 2024

Account manager/FPS EGO Power+

Account manager/FPS EGO Power+

27 december 2024

27 december 2024