OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jungheinrich växer och utvecklas starkt i Sverige – vill du vara en viktig del i ett välrenommerat tillväxtbolag?
Arbetsbeskrivning – Om Tjänsten
I dina arbetsuppgifter ingår försäljning av truckar, service och hyrlösningar till våra kunder i Stockholm.
Du ansvarar själv för att bygga upp din kundbas med nya kunder, samt genom att utveckla befintliga kunder. Du har eget budgetansvar och driver hela säljprocessen själv; alltifrån att boka kundmöten, genomföra kvalificerade möten med behovsanalys, till presentation av kundanpassade lösningar, avtalsförhandling och avslut. Större delen av din tid blir ute på fältet, där du ska lära känna kunderna, förstå deras behov och aktivt utveckla kundrelationer.
Du rapporterar till din Försäljningschef och ingår i ett team om tretton distriktssäljare över Sverige och samverkar med bland annat KAM, systemsäljare och eftermarknad. Du utgår från vårt säljkontor i Kista. Tjänsten är en heltids- och tillsvidaretjänst.
Erfarenheter och förmågor – Om dig
Vi ser att du är i början av din karriär och nu vill ta klivet in i ett spännande internationellt företag. För att lyckas hos oss:
Drivs du av att vara framgångsrik och att göra affärer som leder till riktigt nöjda kunder.
Är du lyhörd, ambitiös, samt genuint service- och kundorienterad, med förståelse för kundens utmaningar och behov.
Är du teknikintresserad och tycker om att vara kreativ och tänka lösningar tillsammans med kunden.
Har du erfarenhet av försäljning av kapitalvaror, gärna mot Industrin och kan uppvisa mycket goda säljresultat.
Är du självdrivande, samtidigt som att du är en god kollega och gillar att arbeta tillsammans med kollegor.
Trivs du med att ha ett rörligt arbete som innebär ansvarstagande, engagemang och målfokus.
Varför Jungheinrich? – Vi erbjuder
När vi frågar våra kunder varför de väljer att arbeta med oss får vi höra att vi har högkvalitativa produkter och ett brinnande engagemang.
En spännande tjänst i ett internationellt tillväxtföretag som levererar service på extremt hög nivå, fungerande logistik, samt hållbarhetstänk och spjutspetsteknologi med nya och innovativa lösningar.
Goda möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Ett affärsdrivet team med engagerade medarbetare, där framgångsrika erfarenheter delges.
Ett modernt ledarskap som genomsyrar korta beslutsvägar, sunda grundvärderingar, frihet under ansvar, tillit och ett genuint intresse av människan.
Fast lön, samt provision och bilförmån kopplat till denna tjänst.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Har du några frågor eller funderingar kring tjänsten eller om bolaget, är du välkommen att kontakta Kajsa på mejl: kajsa.sanden@salesonly.se alt mobil: 0735-216 531. Välkommen med din ansökan via www.salesonly.se. Urval sker löpande, vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt.
Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Företaget har totalt närmare 12 000 anställda och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska.
Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 140 medarbetare samt en omsättning på över 350 miljoner kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping, Ljungby och Örebro. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem.
Lär mer: www.jungheinrich.se