Distriktsansvarig Säljare

Distriktsansvarig Säljare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi befinner oss i en expansiv och mycket positiv fas, som delvis drivs av de stora förändringarna inom bilbranschen och delvis av den enastående insatsen från vårt starka team. För att möta den ökade efterfrågan på våra produkter i Sverige, söker vi nu en distriktsansvarig säljare för Mellansverige, med en strategisk hemort i exempelvis Närke eller Västmanland.

Denna position är skräddarsydd för dig som brinner för att möta kunder, skapa och vårda hållbara och långsiktiga relationer samt leverera kundservice i absolut världsklass. Våra kunder kommer från olika branscher och inkluderar företag som förlitar sig på servicebilar, skåpbilar eller budbilar. Ditt huvudsakliga samarbete kommer att vara med våra återförsäljare/påbyggare och bilhandlare. En väsentlig del av din arbetsdag kommer att ägnas åt att möta både nya och befintliga kunder, vilket kan innebära frekventa hotellvistelser. I denna roll är telefon, dator och bil dina främsta arbetsverktyg.

Vi erbjuder dig en mångsidig tjänst med mycket givande kontakter både gentemot kunder och leverantörer inom fordonsbranschen. Du kommer att bli en del av ett fantastiskt team och få möjligheten att arbeta flexibelt i ett marknadsledande företag med högt uppsatta mål, en omfattande produktportfölj och effektiva beslutsvägar. Din uppgift är att leda affärerna mot framgång, från första kontakt till nöjda kunder.

Vi söker dig med en stark social kompetens, en imponerande försäljningsbakgrund eller en gedigen teknisk förståelse, redo att leverera service av högsta kvalitet. B-körkort är ett krav, och du bör vara mycket bekant med datoranvändning samt behärska svenska och engelska i både tal och skrift. Att självständigt planera arbetsuppgifter och boka kundmöten är en nödvändig färdighet, där noggrannhet, struktur och ansvarstagande är självklarheter. Eftersom du kommer att arbeta nära våra återförsäljare och andra kollegor på företaget förväntar vi oss att du är samarbetsvillig och inte har några problem med att sätta prestige åt sidan.

Vi kommer att sätta stor vikt vid personliga egenskaper som attityd, drivkraft och inställning.

Känner du att detta beskriver dig? Varmt välkommen att ansöka om tjänsten.

För ytterligare information, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Hanna Wide på hanna.wide@randstad.se eller Jeanette Walters på jeanette.walters@randstad.se.

Ansvarsområden
 Vi erbjuder:


Mångsidigt arbete med utvecklande kundkontakter
Fantastiskt team och marknadsledande företag
Bred produktportfölj och korta beslutsvägar
Möjlighet att driva affärer till framgång
Fokus på attityd, driv och inställning


Kvalifikationer
Erfarenhet inom försäljning och teknisk förståelse
B-körkort
Goda datorfärdigheter
Flytande svenska och engelska
Förmåga att planera och organisera arbetsuppgifter
Teamspelare med god social kompetens




Om företaget
System Edström är Sveriges främsta leverantör av bilinredning och mobila arbetsplatslösningar. Med närvaro i ca 18 länder, inklusive egna dotterbolag och distributörer, har vi försett företag med högkvalitativa produkter sedan 1958. Vi är en del av Springlake koncernen med huvudkontor i Kista och lager i Alfta. Vår svenska verksamhet sysselsätter cirka 35 engagerade medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2023
  • Ansök senast: 22 oktober 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024