Distriktsansvarig Säljare Stockholm-Mälardalen för Continental Däck AB, Sto

Arbetsbeskrivning

Continental Däck Sverige AB tillhör Continental AG som en av världens ledande komponentleverantörer till fordonsindustrin. För närvarande har Continental mer än 240 000 anställda och omsätter ca 44 miljarder euro. På den svenska marknaden ansvarar Continental Däck Sverige AB för marknadsföring och försäljning av Continentalgruppens affärsområden personbilsdäck, last- och bussdäck, industridäck och entreprenaddäck. Genom ett fokus på säkerhet i sina produkter ger Continental sitt bidrag till den svenska nollvisionen som är bilden av en framtid med noll olyckor i trafiken. Vi tror att du som söker vill vara med på denna resa!

Nu söker vi en ersättare för vår kollega, som går vidare inom automotive industrin, som framgångsrikt bearbetat och servat våra kunder inom distriktet Stockholm-Mälardalen.

Om tjänsten
Som distriktsansvarig säljare Stockholm-Mälardalen ansvarar du för försäljning inom distriktets etablerade försäljningskanaler, bil- och däckfackhandel, samt har eget kundansvar. I rollen kontaktar du och besöker både nya och befintliga kunder för att skapa relationer som leder till tillväxt och ökade marknadsandelar i distriktet. En viktig del av ditt arbete är att bistå med rådgivning till bilsäljare och däckverkstäder inom personbilsdäck men även för däck till lastbil och industrifordon. Du jobbar i team med tekniskt kunniga säljare inom de olika produktgrupperna.

Genom planering och uppföljning av aktiviteter, mål och budget säkerställer du att årliga affärs- och handlingsplaner uppnås för ditt distrikt och dina kunder. Du rapporterar till regionens försäljningschef och tillhör ett regionalt säljteam på 5 personer. Placeringsort är inom distriktet. Du utgår från hemmakontor och reser mycket inom distriktet.

Vi söker dig som
För att lyckas i rollen krävs framgångsrik erfarenhet av eget säljarbete inom B2B eller B2C. Har du dessutom bakgrund från fordonsindustrin, bil- eller däckfackhandel är det en stor fördel. Du har relevant utbildning, god ekonomisk förståelse och vana att verka i en konkurrensutsatt miljö. Din profil är starkt affärs-och lönsamhetsinriktad och du har fokus på mål och framgång. Som person har du ett utåtriktat och positivt sätt där du lätt skapar goda relationer och är en mycket god kommunikatör. Struktur och organisation skall kombineras med flexibilitet och lyhördhet för att leverera den bästa kundnyttan.

Har du erfarenhet från följande är det klart meriterande. Systemkunskap, vana att arbeta i ett etablerat CRM system samt i något av våra kunders system som Tacdis eller ToP. Affärsutveckling, att tänka kreativt/lösningsorienterat, gärna utanför boxen, för att leverera bästa utveckling för våra partners/kunder. Du behöver ha en god förståelse för Excel och PowerPoint.

Continental är ett oerhört starkt varumärke på den svenska marknaden, och hos återförsäljarna står produkterna för kvalitet och säljarna för expertis. Vill du vara en del av ett team som skapar stora mervärden för våra kunder?

Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se senast måndag 15 augusti. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande. Om du har frågor kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg 0763–170741.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2022
  • Ansök senast: 15 augusti 2022

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024

21 december 2024