Distriktsansvarig till SOPREMA i Region Mitt

Arbetsbeskrivning

Om SOPREMA

SOPREMA grundades 1908 och är ett av världens ledande företag inom tätskiktsprodukter och har 8400 anställda i 90 länder. Soprema Group omsätter 3 miljarder Euro och egen tillverkning i 79 fabriker. Sopremas 18 forsknings- och utvecklingsanläggningar har stort fokus på hållbar utveckling. Minst tre procent av den årliga omsättningen investeras i forskning och utveckling. I Sverige är huvudkontoret och lager beläget i Helsingborg samt kontor och lager i Stockholm. Soprema har en mycket stark tillväxt och förstärker nu organisationen med en Distriktsansvarig för Region Mitt. Soprema erbjuder dig ett spännande, utvecklande och självständigt arbete med övergripande ansvar för försäljningen i ditt distrikt. Du får arbeta med hållbara och marknadsledande produkter av hög kvalitet i kombination med innovativ teknik. Läs gärna mer på www.soprema.se (http://www.soprema.se/)

Mer om tjänsten

I rollen som Distriktsansvarig kommer du fokusera på både våra nuvarande och framtida kunder, fokus kommer att ligga på takentreprenörer, byggföretag och arkitekter. Du arbetar operativt med stor frihet under eget ansvar och utgår från från din bostad.

Du kommer att vara ansvarig för att driva affären från ax till limpa där bl.a. aktivt uppsökande försäljning via kundbesök, relationsskapande med kunderna, digitala möten och telefonkontakt blir en del av din vardag, såväl som att sätta dig in i att analysera kundernas processer, utmaningar och behov.

I rollen ingår ansvar för upphandlingar, ansvar för offerter/avtal, marknadsaktiviteter, samt presentation av nya produkter/lanseringar i ditt distrikt som är Region Mitt som sträcker sig från Göteborgsregionen och österut mot Jönköping. Du kommer att få en bra introduktion och utbildning på huvudkontoret kring våra produkter. Självklart kommer du arbeta utifrån uppsatta budgetmål och vi värderar ett resultatinriktat synsätt med fokus på affärer.

Din profil

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och vi letar efter medarbetare som har en stark vilja och ett mod att uppnå det exceptionella.

Vi söker dig som har en gedigen arbetserfarenhet inom B2B-försäljning inom Byggbranschen samt brinner för att driva affärer och skapa långsiktiga relationer. Eftersom nykundsbearbetning ingår i rollen är det starkt meriterande om du har kunskaper och erfarenhet inom även detta område. Det är även mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete och nätverk inom byggbranschen.

För att lyckas behöver du ha en hög affärsmässig kompetens samt en god förståelse för hur ett generellt företags olika processer och informationsflöden ser ut, samtidigt som du rör dig obehindrat på alla nivåer hos våra kunder. Du är även van att arbeta utifrån uppsatta budgetmål med ett resultatinriktat synsätt och fokus på affärer.

Du är en kommunikativ och flexibel person som vill göra skillnad för våra kunder. Du är van att ta egna initiativ, är kreativ och erkänt duktig inom ditt område, en lagspelare som uppskattar ditt team. Du drivs av en nyfikenhet att ständigt utveckla dig själv och din kompetens. Naturligtvis är du intresserad av att utvecklas tillsammans med SOPREMA i syfte att föra dig själv, våra kunder och företaget framåt.

Vi ser även att du:

- Har minst ett 3-5 års erfarenhet av B2B-försäljning inom Byggbranschen till företag i den övre storleksklassen
- Någon form av högskoleutbildning eller snarlik eftergymnasial utbildning är meriterande, men ej ett krav
- Har minst grundläggande kunskaper kring företagsstruktur och företagsekonomi
- Du behöver ha goda kunskaper i engelska och excel
- Har B körkort


Vi erbjuder vi dig?

Vi erbjuder en spännande roll i ett mycket expansivt företag med starkt varumärke inom ett nischat område. Tjänsten innebär resor och övernattningar. Du kommer att ha fast månadslön, möjlighet till bonus, tjänstebil och kommer att arbeta med engagerade, kompetenta och trevliga kollegor.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar SOPREMA med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 20 november 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024