OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om SOPREMA
SOPREMA grundades 1908 och är ett av världens ledande företag inom tätskiktsprodukter och har 8400 anställda i 90 länder. Soprema Group omsätter 3 miljarder Euro och egen tillverkning i 79 fabriker. Sopremas 18 forsknings- och utvecklingsanläggningar har stort fokus på hållbar utveckling. Minst tre procent av den årliga omsättningen investeras i forskning och utveckling. I Sverige är huvudkontoret och lager beläget i Helsingborg samt kontor och lager i Stockholm. Soprema har en mycket stark tillväxt och förstärker nu organisationen med en Key Account Manager för Stockholm. Soprema erbjuder dig ett spännande, utvecklande och självständigt arbete med övergripande ansvar för försäljningen i ditt distrikt. Du får arbeta med hållbara och marknadsledande produkter av hög kvalitet i kombination med innovativ teknik. Läs gärna mer på www.soprema.se (http://www.soprema.se/)
Mer om tjänsten
I rollen som Distriktsansvarig kommer du fokusera på både våra nuvarande och framtida kunder, fokus kommer att ligga på takentreprenörer, byggföretag och arkitekter. Du arbetar operativt med stor frihet under eget ansvar och utgår antingen från vårt kontor i Årsta eller från din bostad.
Du kommer att vara ansvarig för att driva affären från ax till limpa där bl.a. aktivt uppsökande försäljning via kundbesök, relationsskapande med kunderna, digitala möten och telefonkontakt blir en del av din vardag, såväl som att sätta dig in i att analysera kundernas processer, utmaningar och behov.
I rollen ingår ansvar för upphandlingar, ansvar för offerter/avtal, marknadsaktiviteter, samt presentation av nya produkter/lanseringar i ditt distrikt som är Stockholm & Mälardalen.
Du kommer att få en bra introduktion och utbildning på huvudkontoret kring våra produkter. Självklart kommer du arbeta utifrån uppsatta budgetmål och vi värderar ett resultatinriktat synsätt med fokus på affärer.
Din profil
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och vi letar efter medarbetare som har en stark vilja och ett mod att uppnå det exceptionella.
Vi söker dig som har en gedigen arbetserfarenhet inom B2B-försäljning samt brinner för att driva affärer och skapa långsiktiga relationer. Eftersom nykundsbearbetning ingår i rollen är det starkt meriterande om du har kunskaper och erfarenhet inom även detta område. Det är även mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete och nätverk inom byggbranschen.
För att lyckas behöver du ha en hög affärsmässig kompetens samt en god förståelse för hur ett generellt företags olika processer och informationsflöden ser ut, samtidigt som du rör dig obehindrat på alla nivåer hos våra kunder. Du är även van att arbeta utifrån uppsatta budgetmål med ett resultatinriktat synsätt och fokus på affärer.
Du är en kommunikativ och flexibel person som vill göra skillnad för våra kunder. Du är van att ta egna initiativ, är kreativ och erkänt duktig inom ditt område, en lagspelare som uppskattar ditt team. Du drivs av en nyfikenhet att ständigt utveckla dig själv och din kompetens. Naturligtvis är du intresserad av att utvecklas tillsammans med SOPREMA i syfte att föra dig själv, våra kunder och företaget framåt.
Vi ser även att du:
- Har minst ett 3-5 års erfarenhet av B2B-försäljning till företag i den övre storleksklassen
- Någon form av högskoleutbildning eller snarlik eftergymnasial utbildning är meriterande, men ej ett krav
- Har minst grundläggande kunskaper kring företagsstruktur och företagsekonomi
- Du behöver ha goda kunskaper i engelska och excel
Vi erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en spännande roll i ett mycket expansivt företag med starkt varumärke inom ett nischat område. Tjänsten innebär resor och övernattningar. Du kommer att ha fast månadslön, möjlighet till bonus, tjänstebil och kommer att arbeta med engagerade, kompetenta och trevliga kollegor.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar SOPREMA med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 8 augusti 2021. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller karin@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Om Qarat
Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.
Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.