OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fonus är en folkrörelseägd koncern med ca 2500 medlemsorganisationer i hela landet. Fonus, ekonomisk förening, har dotterbolag inom begravning i Norge och Sverige, samt Familjens jurist i Sverige AB som är Sveriges största juristbyrå inom familjejuridik. Fonus är störst i Norden inom begravning och koncernen har en omsättning på drygt 900 miljoner fördelat på c:a 300 kontor och ombud. Koncernen har egen tillverkningsindustri och ett kunskapscenter - FonusAkademin. All begravningsverksamhet är kvalitetscertifierad av Qvalify AB.
Distriktschef söks till distriktet Göteborg. Distriktet omfattar 14 begravningskontor samt en transportavdelning, totalt c:a 25 personer. Geografiskt område är från Kungsbacka i söder till Stenungsund i norr, Göteborg i väst och Borås i öst.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att planera och utveckla ditt distrikt. Du har ansvar för verksamheten och för personal, budget, och arbetsmiljö. Vi söker dig som har en positiv inställning, gillar att arbeta i ett konceptföretag och som besitter social kompetens. Du kommer att rapportera till Regionchefen inom affärsområde begravning.
Vi söker dig som har dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att leda en verksamhet eller enhet vilket innebär att du har förmågan att utveckla, stödja och coacha dina medarbetare till goda resultat. Du kommer att arbeta nära dina kontorschefer vilket kräver att du är ute och besöker dina kontor inom distriktet flera dagar per vecka. Du är utåtriktad, har känsla för god service samt förmåga att arbeta mål- och resultatinriktat. Du tycker om att kommunicera med både stora och små grupper och har lätt för att skapa goda relationer.
Som kvalitetsansvarig för distriktet åligger det dig att säkerställa att interna revisioner genomförs enligt planlagd tidsplan av företagets kvalitetsrevisor. Du ska även vara med på de externa revisioner som genomförs inom ditt distrikt.
Du ingår i Affärsområde begravnings distriktschefsgrupp och är aktiv deltagare på mötena. I arbetet ingår att implementera beslut fattade av koncern-, affärsområde- och distriktsledning.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet, samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Resor förekommer i tjänsten varför det är ett krav att du har körkort och tillgång till bil.
VEM AB är specialiserade på rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar och kvalificerade specialister. Vi önskar din ansökan via vår hemsida www.vem.se senast den 30 oktober. För mer information kontakta Bo Arberg eller Ingemar Andersson på 036-570 11 80.
Kontaktpersoner på detta företaget
LiseLottRoman, VEM AB
036-570 11 83
AnetteBeckman, VEM AB
036-570 11 82