OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som Distriktschef kommer du att ha övergripande ansvar för verksamheten i ditt distrikt vad gäller försäljning, resultat, drift, kvalitet, kunder och personal för att säkerställa maximal prestation för företaget enligt affärsplanens mål.
Du ansvarar för ditt distrikts kunder och personal, genom att aktivt arbeta med kund- och personalengagemang. Arbetar operativt med samma arbetsuppgifter som en Områdesansvarig. Arbetar med nykundsförsäljning samt merförsäljning, och jobbar mot uppsatta mål, samt har ett delegerat resultatansvar i enlighet med budget och förväntningar. Är en god förebild för tjänstemännen genom att upprätthålla en god gruppdynamik. Ansvarar för verksamheten när Regionchef inte är på plats.
Du kommer främst utföra arbetsuppgifter som:
Delegerat resultatansvar för distriktet
Resultatet för distriktet (lönsamhet, nettotillväxt, omsättning).
Delaktighet i budgetarbetet.
Prissättning- och avtal.
Visst inköpsansvar.
Aktivt bidra till distriktet och verksamhetens utveckling.
Personal
Leda, entusiasmera, utveckla personalen samt att leda och fördela arbetet.
Interkultur: driva prestationskultur i linje med affärsplanen och stärka en värderingsstyrd kultur i linje med varumärkesplattformen
Rekrytering
Schemaplanering och -optimering
Lön och tidrapportering
Utbildning och uppföljning
Administrativt personalansvar
Medverka vid kontorsmöten
Övriga allmänna kontorsgöromål
Kunder
Etablera och vårda relationer med kunder
Uppföljning- och kvalitetskontroller
Hantering av kundklagomål och reklamationer
Merförsäljning
Marknadsbearbetning, försäljningsaktiviteter samt deltar vid event
och nätverksträffar
Hembesök och nykundsförsäljning
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Målinriktad med hög energinivå.
Ansvarstagande och stark självledare.
Teamplayer.
Självgående/driven och passionerad.
Strukturerad och systematisk.
Innovativ/kreativ och lösningsorienterad.
Goda ledaregenskaper.
Viktigt för tjänsten:
Krav: gymnasieutbildning
Krav: minst 2 års arbetserfarenhet inom städbranschen eller
liknande branscher (Relationsorienterad med målstyrning).
Krav: Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Önskvärt: erfarenhet från operativt arbete inom städbranschen
eller liknande verksamheter.
Önskvärt: Goda kunskaper inom försäljning.
Krav: God ledarskapsförmåga.
- Erfarenhet av att leda och fördela arbete i team.
- God samarbetes- och kommunikationsförmåga.
- God systemvana.
- B-körkort.
OM TJÄNSTEN
I huvudsak är arbetstiden förlagd dagtid måndag till fredag och förmåner ingår i tjänsten. Andra arbetstider kan förekomma. Resor förekommer samt övernattningar flera gånger per månad.
Teamet består idag av flertalet serviceassistenter, säljare och interna tjänstemän, där du har direkt personalansvar för en del av tjänstemännen.
Placering: Hemkontor Sundbyberg
Anställning: 100%, 6 månader provanställning.
Tillträde: Start omgående eller enligt överenskommelse.
Ansök senast: 2023-03-22
Varmt välkommen med din ansökan!
HomeMaid AB (publ) är Sveriges största rikstäckande tjänsteföretag inom hushållsnära tjänster och erbjuder kunderna även kontorsservice och omsorgstjänster. Vår ambition är att skapa en bättre livskvalitet för våra kunder, såväl i hemmet som på jobbet. Vi riktar oss därför till både privatkunder, företag och kommuner med våra tjänster. HomeMaid är noterat på Spotlight Stock Market sedan november 2005.