OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Distriktsinköpsledare - Hus Stockholm Bostäder
Region Hus Stockholm Bostäder är en av Skanska Sveriges största regioner och är specialister på nyproduktion och ombyggnation av bostäder inom stockholmsområdet. Vi arbetar aktivt för att vara en klar förebild inom branschen gällande säkerhet, mångfald och grönt byggande. Regionen präglas av en anda av ständig utveckling av både produkt och medarbetare. Nöjda medarbetare på rätt plats leder till nöjda kunder och framgång på marknaden. Hos Region Stockholm Bostad får du möjlighet till spännande utvecklingsmöjligheter och karriär, i kombination med arbete i intressanta projekt.
Vi söker nu en Distriktsinköpsledare till Distrikt Ombyggnad.
Beskrivning av tjänst
Som distriktsinköpsledare har du spetskompetens inom operativt och strategiskt inköp. Du ansvarar för att säkerställa konkurrenskraftiga och professionella inköp, driver och utvecklar inköpsarbetet och ser till att projekten får den mest optimala inköpssupporten utifrån verksamhetens behov i anbud och i projektskedena.
Du fungerar också som ett språkrör mellan inköpsorganisationen och linjen och sitter med i distriktets ledningsgrupp.
Arbetsuppgifter:
* Genomföra operativt inköpsarbete i projekten inom distriktet
* Bidra aktivt till distriktets strategiska arbete genom ditt deltagande i ledningsgruppen
* Stötta projekten med din kompetens i det strategiska inköpsarbetet
* Bistå i prioriteringen av vilka projekt och anbud som inköpsorganisationen ska vara delaktig i
* Samordna och planerar inköp över flera projekt
* Fungera som stöd vid inköpsplanering och deltar i anbuds- och projektstartsmöten
* Stötta vid projektspecifika upphandlingar i form av upprättande av förfrågan, val av leverantör, offertutvärdering, förhandling, upprättande av avtal mm.
Profil
Vi söker dig som har ett gediget intresse för affärer och för hela projektinköpsprocessen. Du har erfarenhet av både operativt och strategiskt inköpsarbete, men kan även ha arbetat i andra roller inom byggbranschen. För att lyckas i tjänsten krävs kunskap i ekonomi samt avtals- och entreprenadjuridik. Svenska och engelska i tal och skrift är också ett krav.
Som person har du hög social förmåga och tycker om att leda eller koordinera team. Du är självgående med ett starkt personligt driv, vilket är nödvändigt då du kommer att vara delaktig i parallella uppdrag på flera projekt. Du tar ett aktivt ansvar och har en förmåga att få saker att hända. Du kan fungera som en spindel i nätet och har en förmåga att entusiasmera och engagera.
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval varav tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Sophia Johansson på 010-448 17 73.
Vi ser fram emot din ansökan!