Distriktssäljare

Distriktssäljare

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med dig blir vi den bästa arbetsplatsen i inredningsbranschen!
Intrx är en av Sveriges ledande partners inom inredning och planering av butiker, restauranger och offentliga miljöer. Nu söker vi dig som drivs av att göra affärer och vill vara med och skapa morgondagens konsumentupplevelse till dagligvaruhandel och restaurang inom vårt södra distrikt.
Vi utlovar ett brett och varierande säljarbete med frihet under ansvar där du kommer ha stora möjligheter att vara med och påverka företagets utveckling, omsättning och resultat.
Varmt välkommen med din ansökan till oss på Intrx – urval sker löpande!
Arbetsuppgifter
Jobbet som distriktssäljare består av att besöka både nya och befintliga kunder inom främst dagligvaruhandeln. Det rör sig ofta om unika projekt såsom förbutiker, kassazoner, avdelningar inom frukt- och grönt och bröd men även restaurang och bistro som ska planeras, inredas och byggas.
I rollen måste du vara lyhörd för kundens önskemål och ha en förståelse för vad som påverkar konsumenternas beteende i butiken och vad som i sin tur driver kundernas företag till lönsamhet. Du erbjuder anpassade lösningar och vägleder kunden i materialval och funktion.
I tjänsten som säljare tar du fram och ansvarar för din omsättningsbudget, prissätter och ser till att kund får offert och orderbekräftelse.
Arbetet utförs i projektform där du driver många parallella projekt tillsammans med kunder och våra inredare, konstruktörer och projekt- och säljsupport. Med målet att få fram de bästa lösningarna både utifrån kvalitet och lönsamhet.
Du tillhör en grupp av distriktssäljare under försäljningsavdelningen och rapporterar till försäljningschef. I ditt team finns två projekt- och säljsupport och det är ni tillsammans som driver projekten i mål.
Du kommer att ingå i ett sammansvetsat gäng som kännetecknas av nytänkande, flexibilitet och långsiktighet och som gillar att utmana och göra roliga saker tillsammans.
Utbildning / Erfarenhet
För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har några års erfarenhet av både tjänste- och produktförsäljning. Har du tidigare jobbat med försäljning av butiksinredning eller har butikserfarenhet så är det naturligtvis meriterande.
Du besitter en förmåga att utifrån kundernas önskemål skapa säljande och inspirerande miljöer samt ge förslag på förbättringar i layout. Du förstår hur kundflöden och lönsam exponering hänger ihop.
Du har en känsla för konstruktion och hållbarhet och kan läsa och förstå ritningar. Vi ser gärna att du har grundläggande kunskaper i affärsekonomi.
Som person är det viktigt att du är målorienterad, tar egna initiativ och vill testa nya säljlösningar samt framför allt att du är en duktig relationsbyggare. Vardagen på Intrx består av många olika kontaktytor därför sätter vi stort värde på din sympatiska och enkla attityd.
Vi söker dig som i tal och skrift behärskar både svenska och engelska. Du har grundläggande kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande med erfarenhet av Fusion Manage 360 och Pyramid.
Om du stämmer in på ovanstående profil och vill ingå i ett glatt och engagerat team i ett företag med hög entreprenörsanda – sök redan idag!
Ansökan & kontakt
Tjänsten är placerad i attraktiva lokaler i Kumla och är en heltidsanställning med fast lön. Du ansvarar för södra distriktet i Sverige och det innebär ca 15 resdagar, varav 5-10 övernattningar per månad. Givetvis har du B-körkort, tjänstebil ingår i tjänsten.
Sista ansökningsdag är 19 december 2021.
Vi tar endast emot ansökningar digitalt. Du märker din ansökan med tjänstens namn och skickar CV och personligt brev till rekrytering@intrx.se. I samband med din ansökan godkänner du att Intrx får spara dina ansökningshandlingar men att du närsomhelst har möjlighet att återkalla ditt samtycke.
För frågor om tjänsten, kontakta Försäljningschef Tobias Vinblad, 019-689 45 45 eller tobias.vinblad@intrx.se. För övriga personalfrågor kontakta HR-ansvarig Anna-Karin Skoog, 019-689 45 04 eller anna-karin.skoog@intrx.se
Om Intrx
Intrx (tidigare Butikskonsult) är ett familjeföretag som startade 1983 och är idag en av Sveriges ledande och mest erfarna aktörer inom butiksinredning. Vi planerar, utvecklar och låter tillverka produkter för butiks- och restaurangmiljöer samt offentliga miljöer. Vi skapar koncept och tillhandahåller attraktiva inredningar och funktionella lösningar, allt från shop in shop och specifika avdelningar, till kompletta butiker. Idag arbetar vi med de största varumärkena i branschen såsom ICA, Coop, Edeka, S-Group, Sibylla och Telia med flera.
Vi är ett stabilt företag med ett gott rykte i branschen, där miljön präglas av positiv anda, korta beslutsvägar och stort engagemang där både medarbetare och kunder står i fokus. Huvudkontoret finns i Kumla och vi verkar även i Finland, Tyskland och andra delar av Europa. Företaget omsätter idag ca 170 miljoner kronor och har drygt 70 medarbetare. www.intrx.se
#Säljare #Distriktssäljare #Account Manager

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrx Kumla
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Postadress

Järsjögatan 9
Kumla, 69223

Liknande jobb


4 oktober 2024