OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vid landets sju enheter inom Division Inskrivning hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar mm. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar på främst civilrättens område. Den 1 juni 2008 fördes verksamheten över från domstolarna till Lantmäteriet. Verksamheten bedrivs på sju platser liksom tidigare, och leds från en central stab i Gävle. Arbetsuppgifter Arbetet sker inom fastighetsdatasystemet och gäller handläggning av ansökningar om lagfart och inteckning samt inskrivning av nyttjanderätter och servitut mm. I handläggningen ingår tillämpning av lagar och förordningar på fastighetsrättens område. Du kommer att ha omfattande kontakter med fastighetsmäklare, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden. I arbetet ingår också att lämna upplysningar till allmänheten. Önskvärda kvalifikationer Du bör ha gymnasieutbildning med relevant inriktning eller motsvarande samt datorvana. Någon form av juridisk utbildning och språkkunskaper - främst i tyska - värdesätts. Du bör vara noggrann, ha förmåga att samarbeta, fatta självständiga beslut och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är också mycket viktigt att du kan bidra med en god service mot allmänheten. Övrig information Då Lantmäteriet genom Swedesurvey har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt. Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Ansökan Vi föredrar att du söker tjänsten genom vårt ansökningsformulär på www.lantmateriet.se/ledigajobb. Om du istället väljer att skicka ansökan per brev, märk då kuvert och ansökan med referensnummer 302-2008/2324 och skicka till Lantmäteriet, 801 82 Gävle senast den 3 oktober 2008. Handlingar per brev skannas. För att skärmbilden av handlingarna inte ska bli svårlästa ber vi dig så långt som möjligt undvika kraftiga färger som bakgrund eller mörkt skuggad bakgrund.