OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jordbruksverkets uppdrag som regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiskeri och landsbygdsutveckling är att arbeta för en hållbar utveckling, ett gott djurskydd, ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet och en livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna. Vi administrerar EU-stöd för jordbruket, landsbygden och fiskeområdet.
Vi är 1 300 anställda och huvudkontoret ligger i Jönköping.
Utbetalningsfunktionen är en av fyra divisioner på Jordbruksverket. Det arbetar ungefär 200 personer på divisionen som består av tre avdelningar med 13 enheter. Divisionen ansvarar för att Sverige hanterar EU-stöden till jordbruket och landsbygden enligt EU:s regelverk. Vi betalar varje år ut cirka 12,5 miljarder kronor. Divisionen har också ett övergripande ansvar för att göra allmänhetens kontakt med Jordbruksverket så enkel som möjligt.
Vi rekryterar numera till divisionen och beroende på kompetensbehov eller prioriteringar, kan arbete på en annan enhet inom divisionen bli aktuell. Detta är positivt för dig då det breddar din kompetens.
Vi söker nu en divisionsadministratör till utbetalningsfunktionen.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att fylla en central och viktig roll för utbetalningsfunktionen genom att vara ett administrativt stöd till divisionens avdelningschefer och enhetschefer.
Det innebär att du aktivt stöttar cheferna när det gäller planering, samordning, förberedelser och uppföljning på divisionen när det gäller det administrativa stödet. Du kommer vidare att ha ansvar för mötesbokning, praktiska förberedelser inför möten och föra mötesanteckningar.
I rollen förväntas du även förbereda beslutsunderlag, säkerställa andra underlag och kontera fakturor. I mån av tid kan arbetsuppgifterna bestå av övrig administration och praktisk hantering på divisionen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor i den här rekryteringen.
KVALIFIKATIONER
Du är en ”fixare” som får saker att fungera i praktiken. Du är en relationsskapare som brinner för att arbeta med administration och är serviceinriktad. Vidare har du ett gott omdöme och trivs i en samordnade roll som innebär kontakter med olika personer och funktioner såväl internt som externt. Du är strukturerad men är också prestigelös och flexibel utifrån divisionens behov.
Du har utbildning på gymnasienivå och har du någon form av eftergymnasial utbildning som är relevant för rollen ser vi det som positivt. Meriterande är erfarenhet av administrativt arbetet och fakturahantering. Du har goda kunskapare i Office-paketet framför allt Word, Powerpoint och Outlook. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Jordbruksverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Vi eftersträvar mångfald bland våra anställda. Vårt arbetsspråk är svenska och våra tjänster kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift.
Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.
Fyll i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte skickas med via offentliga jobb. Det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.
Tack för att du söker arbetet genom offentliga jobb!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Richter enhetschef
036-15 63 08
SACO Kirsi Heinonen
036-15 63 02
ST Helen Möller
036-15 62 61
SEKO Mikael Johansson
031-42 95 82
Enhetschef Christina Larsson
036 - 155271
SEKO Mikael Johansson
031-429582
Sofia Palm Enhetschef
072-241 85 22
Saco Hossein Salimi Brujeni
036-15 59 82
ST inom Jordbruksverket Helen Möller
036-15 62 61
Enhetschef Peter Krause
036-15 52 85