OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vår kund är en myndighet i Sverige som jobbar med hållbar och säker elförsörjning. Nu har de behov av en senior och rutinerad divisionsassistent/chefsassistent till division IT. Rollen innebär en stor mängd kontakter, samverkan och samarbete med andra människor, såväl inom divisionen som inom övriga delar av myndigheten. Som divisionsassistent kommer du att få varierade arbetsdagar med många olika arbetsuppgifter.
Ditt främsta syfte är att supportera divisionschefen och divisionens avdelningschefer med diverse administrativa och koordinerande uppgifter. Du kommer att arbeta med förberedelser inför ledningsmöten, med presentationsmaterial och agenda där även viss protokollföring kan förekomma.
Andra exempel på arbetsuppgifter är att boka möten och konferenser, beställa catering, registrera handlingar i ärendehanteringssystemet, granska och kontera fakturor samt vara redaktör för intranätet.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer
- Du har fullföljd gymnasieutbildning
- Du har minst 8 års erfarenhet av att ha arbetat som chefsassistent för person med högre befattning inom organisation med minst 100 anställda
- Du har minst 5 års erfarenhet av att ha jobbat i MS Officepaketet (Excel, Word och PowerPoint)
- Du har minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat i ekonomisystem så som t.ex. UBW/Agresso, Visma, eller liknande
- Du har minst 2 års erfarenhet under de senaste fem åren av att arbeta med intranätspublicering av intern kommunikation
- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom offentlig verksamhet eller myndigheter i liknande roll.
- Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll inom energibranschen
- Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning/ kurser relevanta för rollen och uppdraget.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget ser vi att du är en person som trivs i en supporterande och koordinerande roll där du får möjligheten att underlätta dagen för andra. Som person är du service-minded, flexibel, självgående, effektiv och kommunikativ med hög integritet.
Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start 2021-04-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2022-03-31 med option på förlängning om 1+1 år. Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att du kommer hantera hemliga uppgifter. Genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.
Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 2021-01-11 kl. 12:00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm