Divisionsassistent till myndighet

Divisionsassistent till myndighet

Arbetsbeskrivning

Som erfaren Divisionsassistent är du spindeln i nätet och kommer att ha varierande administrativa arbetsuppgifter. Du ansvarar dagligen för inkommande post och samtal och sköter mötes- och resebokningar. Du håller i kallelser och annan formalia kring styrelsemöten, utskottsmöten och stämmor. Du sammanställer och producerar material inför möten samt administrerar och arkiverar dokument. Du kommer även att ta noteringar kring interna möten och delta i arbete med interna och externa konferenser.

I det dagliga arbetet ingår exempelvis även:

- Fakturering / hantering av leverantörsfakturor
- Arbetar proaktivt för att underlätta och effektivisera arbetet
- Driva och genomföra projekt ensam eller tillsammans med andra
- Hantera mappstruktur i dokumentkataloger

Detta uppdrag är säkerhetsklassat, kan inte påbörjad innan godkänt säkerhetsklassning, svensk medborgarskap är ett krav.

För att lyckas i rollen som Divisionsassistent behöver du trivas med administrativt arbete, vågar ta för dig och ta egna beslut. Du gillar att ha struktur i ditt arbete samtidigt som du har flera uppgifter parallellt. Du har en god prioriterings förmåga, arbetar bra självständigt samtidigt som du har en stor samarbetsförmåga och bidrar till en god stämning.

Kompetenskrav

- Erfarenhet av rollen chefsassistent/divisionsassistent/VD-assistent
- Arbetat som assistent inom större företag
- God kommunikativ förmåga
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- Förmåga att behärska engelska obehindrat i tal och skrift
- Svenska flytande i tal och skrift
- Duktig på att utforma, ta fram och sammanställa presentationsunderlag i PowerPoint
- Erfarenhet av ekonomisystem



Meriterande:

- Högskoleutbildning
- Erfarenhet från myndighet

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024