Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven, resultatinriktad och analytisk Divisionsstrateg för våra Auto och Cargodivisoner. Som Divisionsstrateg kommer du att ha det övergripande ansvaret för att skapa, driva och följa upp försäljningsstrategier. Du har ett stort ansvar för att divisionerna når sina övergripande mål och du mäts ytterst på försäljnings- och lönsamhetsmål.
Du samarbetar primärt med företagets säljkanaler, produkt-och marknadsavdelning samt Business & Pricing. Tjänsten innebär att du har en stor förståelse för kundernas efterfrågan i kombination med hur vi som företag driver en lönsam affär. Tjänsten innefattar inget formellt personalansvar men ställer höga krav på att kunna leda människor i olika projekt och aktiviteter. Du har med andra ord en god förmåga och erfarenhet att samarbeta med olika team och avdelningar. Du kommer rapportera till Marknadschef.
Primära ansvarsområden:
• Målsättning och uppföljning av försäljningen för divisionen.
• Kontinuerligt genomföra konkurrent- och marknadsbevakning.
• Utarbeta och följa upp försäljnings- och aktivitetsplaner.
• Ansvara för kontakten med internationella divisioner.
Arbetsuppgifter:
• Leda divisionens strategiska ledningsgrupp.
• Vara uppdragsgivare alt. leda Produkt- och tjänsteutvecklingsforum.
• Utveckla och implementera målgruppsstrategier, säljkanalstrategier, erbjudandepaketering och kommunikationsplaner.
• Följa upp KPI och genomföra relevanta försäljningsanalyser.
• Förbereda och presentera rapporter och analyser för företagets ledning.
• Säkerställa och implementera intern aktivitets- och kommunikationsplan.
• Leda projekt som stödjer divisionens och företagets strategiska mål.
• Delta i företagsgemensamma forum och projekt för att driva försäljning.
Vem är du
Vi söker dig som har mycket god analytisk förmåga och erfarenhet att arbeta med faktainsamling, databearbetning och konsekvensanalys. Detta i kombination med att du brinner för att driva försäljning. Du har starka ledarskapsförmågor och erfarenhet av att samarbeta med olika team och driva projekt. Du har goda kommunikations- och presentationsfärdigheter, både på svenska och engelska. Du har, eller ser till att snabbt skaffa dig, god marknadskännedom, affärsförståelse och insikt i bolagets vision, strategier samt kultur och värdegrund. Tjänsten innebär både en hög närvaro på huvudkontoret Örebro och i kundnära sammanhang, så du behöver vara beredd på resande.
Vi tror att du har en utbildning alt dokumenterad erfarenhet av företagsekonomi, marknadsföring eller annan erfarenhet arbetsgivaren bedömer likvärdig samt erfarenhet av försäljning B2B.
Hur ansöker du?
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Intervjuer kommer att hållas löpande. Sista ansökningsdag är 6 december 2024. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Kontaktperson för tjänsten är Marknadschef Charlotte Gullberg, tlf, 070-374 50 75.
• Första steget i rekryteringsprocessen är granskning av ansökningar som resulterar i ett första urval där de kandidater som går vidare kommer ges möjligheten att genomföra personlighetstest. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost
• Om du går vidare därefter kontaktar vi dig via email för en första intervju som sker digitalt.
• Går du vidare i urvalet sker en andra intervju på plats hos oss på huvudkontoret i Örebro. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Fördelar med att jobba hos Würth
Vi är övertygade om att våra medarbetare är nyckeln till vår framgång. Därför erbjuder vi:
• En plats i ett globalt företagmed nästan 100,000 kollegor världen över.
• Personlig utveckling och utbildningarsom hjälper dig nå dina mål.
• Attraktiva förmånersom gör vardagen lite roligare.
• Flexibilitetoch stort eget ansvar i ditt arbete.
• En god arbetsmiljödär vi värnar om jämställdhet och mångfald.
Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som skapar ordning och reda.
Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kundsupport i världsklass. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.