DLA Piper söker erfaren juristassistent till Litigation & Compliance

Arbetsbeskrivning

Om kunden / About the Client

DLA Piper är Sveriges största globala advokatbyrå med kontor i över 30 länder i Amerika, Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien och Oceanien, Vi erbjuder specialistkompetens inom alla delar av affärsjuridiken. På kontoret i Stockholm är vi idag 150 medarbetare, varav 100 jurister. För mer information om oss besök vår hemsida, www.dlapiper.se.

Arbetsbeskrivning / Work Description

DLA Piper söker nu en driven och erfaren juristassistent till vår Litigation och Compliance grupp.

Arbetsuppgifterna består bl.a. av språk- och textbehandling, korrekturläsning och översättningar, ärendehantering, klientfakturering, utskrift efter diktafon, kontakter med myndigheter och domstolar samt informationssökning. Du hjälper även till med andra administrativa uppgifter som till exempel redigering av mallar, kopiering, reseräkningar, resebokningar.


Din profil / Your profile

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande om du har arbetat som sekreterare/assistent inom management, revision- eller advokatbranschen och trivs i en organisation som präglas av högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och uttrycker dig obehindrat och affärsmässigt i såväl tal som skrift. Du är även en avancerad användare av Officepaketet.

Du vill leverera bästa möjliga service, trivs att arbeta i team, är prestigelös och har eget driv. Du är noggrann, tar eget ansvar och är en duktig problemlösare. Som person är du förtroendeingivande och har en professionell framtoning. Du har integritet och förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.


Övrigt / Other

DLA Piper erbjuder dig en möjlighet att arbeta i ett team med ambitiösa och motiverade medarbetare i en trevlig miljö.
I denna tillsättning samarbetar DLA Piper med Inhouse och du börjar som inhyrd konsult via Inhouse i sex månader.

Skicka gärna in din ansökan bestående av CV och personligt brev.
Vi arbetar med löpande rekrytering så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!


Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” \”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett <b>Tekniskt Problem</b> med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 21 november 2016

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024