OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ser du det som en fantastisk möjlighet att få arbeta i en föränderlig miljö hos en stor mediekoncern i framkant? Vi vill utvecklas tillsammans med dig och behöver nu förstärka vårt team på marknad med en marknadskoordinator. Vi är mitt i en digital transformation där vi arbetar med att göra vår journalistik ännu mer tillgänglig för fler personer genom digitala kanaler, digitala affärsmodeller och smart användande av data. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitala
förändringsresan i branschen når vi hela tiden längre - du kan påverka riktningen.
Om tjänsten
Vi söker en marknadskoordinator som kommer att ha fokus på Dagens Nyheters nya prenumeranter och utveckling av den digitala affären. Genom ett hypotesdrivet arbetssätt förväntas du att leda aktiviteter och föreslå och genomföra kampanjtester som leder till att förbättra samt utveckla DNs prenumerationsförsäljning. Du kommer spela en viktig roll i det operativa marknadsarbetet i både våra egna och externa kanaler, där vi ständigt utmanar oss själva för att hitta de bästa försäljningskanalerna för våra prenumerationer.
Rollen är central med många stakeholders. Det blir din uppgift att skapa en tydlig bild av och förståelse för vad som driver trafik och försäljning och du arbetar efter tydliga KPIer. Din roll tillhör teamet DN Läsarintäkter men du kommer att arbeta korsfunktionellt tillsammans med specialister inom till exempel analys, utveckling och redaktion.
Arbetsuppgifter
Som marknadskoordinator kommer du på daglig basis utvärdera behov, starta, lansera och utvärdera marknadsaktiviteter för ökad prenumerationsförsäljning. I rollen kommer du även att kvalitetssäkra ditt arbete och dess påverkan på hela kundresan i tätt samarbete med teamet för befintlig kund. Du kommer löpande optimera kampanjer i egna och externa kanaler samt analysera och kommunicera resultat ut till övriga organisationen. I rollen ingår även att hitta nya sätt som gör att det blir tydligare och enklare att bli prenumerant, såväl inom DNs domäner som i samarbete med andra varumärken inom Bonnier News. Som koordinator hos oss kommer du även säkerställa att kampanjer och initiativ kontinuerligt förbättras i syfte att driva trafik och försäljning.
Din profil
Som person är du resultatinriktad, strukturerad och tar ett stort ansvar i allt du gör och du trivs i ett högt tempo. För dig är ingenting omöjligt, utan genom ett tryggt och positivt sätt samt med stark integritet prioriterar du och hittar lösningar på olika problem. Du har ett datadrivet sinnelag och har ett stort intresse för omvärld och utveckling. Utöver det är du en person som är förändringsorienterad, prestigelös och samarbetsorienterad.
Din erfarenhet
Vi söker dig som har:
- Relevant eftergymnasial utbildning.
- Vana från kundsegmentering och teknisk förståelse för system och flöden samt vana att jobba i CMS/CRM-system.
- Erfarenhet av kampanjuppföljning och analys.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll.
- Erfarenhet av försäljning inom B2C verksamhet.
- Arbetat med performance-drivna kanaler som SEM, Social, Affiliates, Youtube, Programmatisk displayannonsering etc.
Varför jobba hos oss?
- Samhällsnytta. Vi når dagligen miljontals läsare som vi erbjuder intressant, informerade och inspirerande journalistik.
- Omtanke. Vi har en genuin omtanke om varandra, våra kollegor och medarbetare.
- Fokus. Vi har tydliga mål vi jobbar mot, med mycket frihet i våra roller.
- Balans. Vi strävar efter en balans mellan arbete och privatliv och erbjuder därför en flexibel arbetsmiljö med mycket frihet under ansvar.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Du kommer att tillhöra ett team som idag består av fyra personer, men arbeta väldigt tätt med flera av de övriga teamen på avdelningen Läsarintäkter som idag består av ca 20 personer. Du rapporterar till Linnea Berglund, Marknadschef ny kund. Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!
Urval sker löpande, dock senast 9 maj.
Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.