DO söker assistent till rättsenheten

DO söker assistent till rättsenheten

Arbetsbeskrivning

Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en enhetsassistent som vill arbeta för ett samhälle fritt från diskriminering, med placering på rättsenheten.

DO:s rättsenhet
Rättsenhetens uppdrag är att verka för att diskriminering motverkas och förebyggs genom att bedriva tillsyn inom samhällsområdet arbetsliv respektive samhällsliv och utbildningsväsende. En viktig del av enhetens uppdrag är att ta fram rättsutredningar och analyser och bidra med juridisk sakkunskap i myndighetens olika verksamhetsdelar.

Rättsenheten är uppdelad i tre rättssektioner. På respektive sektion arbetar en sektionschef och cirka tio medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Diskrimineringsombudsmannen (DO) har behov av en enhetsassistent som snabbt kan sätta sig in i de administrativa rutinerna och arbetsuppgifterna och utföra dem professionellt och med hög kvalité. Uppdraget som enhetsassistent innebär att assistera vid rättsenheternas löpande verksamhet.

Arbetet innebär i huvudsak att vara ett administrativt stöd till enheten, enhets- samt sektionscheferna. I arbetet ingår administrativa uppgifter kring hanteringen av ärenden, så som registrering, diarieföring samt expediering av beslut och remissvar. Kontakt med allmänheten är en viktig del av arbetsuppgifterna. Fakturahantering och enklare inköp förekommer i arbetet. Du ansvarar för kunskap om löpande administrativa rutiner på enheterna samt att hålla administrationen uppdaterad. I arbetsuppgifterna ingår det också att tillsammans med kollegor arbeta aktivt med utvecklingen av assistentfunktionen.

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är kalenderhantering, lokalbokning, resebokning samt att ta fram statistikunderlag. Du kommer också att delta i andra på enheten förekommande arbetsuppgifter.

Kravprofil
Vi söker dig med

• gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
• minst fem års aktuell arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• aktuell erfarenhet av administrativ samordning och att arbeta i en verksamhet med flera parallella arbetsmoment
• mycket god datorvana
• mycket goda kunskaper i Officepaketet
• aktuell erfarenhet av ärendehantering eller motsvarande som av DO bedöms likvärdigt

Du ska ha förmåga att

• arbeta strukturerat och noggrant
• samarbeta och skapa goda relationer
• vara serviceinriktad och stresstålig
• vara lösningsinriktad och lyhörd för verksamhetens behov
• kunna växla och prioritera mellan olika arbetsuppgifter
• självständigt driva arbetsuppgifter framåt
• uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• ha hög integritet

Meriterande

• erfarenhet av att arbeta på statlig myndighet
• erfarenhet av sekretessgranskning
• erfarenhet av arbete i Visma och Evolution
• erfarenhet av arbete med budgetuppföljning
• erfarenhet av arbete med korrekturläsning
• erfarenhet av att bistå/assistera i projektarbete
• goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid de personliga förmågorna.

Anställningen är tillsvidare med provanställning om sex månader.

Om DO
DO:s uppdrag är att arbeta mot såväl förekomsten av diskriminering som risker för diskriminering. Ledstjärnan är vår vision, ett samhälle fritt från diskriminering. Våra insatser inom kunskapsutveckling, kunskapsspridning, tillsyn och processföring har ett gemensamt och riktat syfte, att motverka diskriminering och på andra sätt främja lika rättigheter och möjligheter.

För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i tillgängliga lokaler på Råsundavägen 18 i Solna, med närhet till goda kommunikationsmöjligheter. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. Läs mer om DO på http://www.do.se/om-do/jobba-hos-oss/

Vi erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme. Varje medarbetare har eget rum.

Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

Kontaktperson är rekryterande chef Johanna Fernlund eller HR-generalist Anna Johansson. Fackliga företrädare är Olle Andersson Brynja för Saco och Ammar Makboul för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.

Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 15 februari via ansökningsfunktionen på www.do.se/om-do/jobba-hos-oss/lediga-tjanster/alternativt till Diskrimineringsombudsmannen, Box 4057, 169 04 Solna med referensnummer LED 2021/35. Observera att vi inte ser din profilsida på LinkedIn som en inskickad ansökan och meritförteckning.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-handläggare Lotta-Karin Hansson
08-120 20 753
Utredare Annika Höög
08-12020700
Laine Nou Englesson
08-12020700
Charlotta Lindeberg
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020 700
Administrativ chef Nanna Sörling
08-120 20 700
Enhetschef Lovisa Strömberg
08-120 20 700
HR-chef Christina Ågren
08-120 20 700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Diskrimineringsombudsmannen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 15 februari 2021

Besöksadress

TORSGATAN 11
STOCKHOLM

Postadress

BOX 3686
STOCKHOLM, 10359

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024