DO söker en HR-assistent

DO söker en HR-assistent

Arbetsbeskrivning

Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en HR-assistent som vill vara med att vidareutveckla myndighetens personaladministrativa arbete samt medverka i enhetens övriga HR-arbete.

Enheten

HR-enhetens uppdrag är att stödja att myndigheten har ett professionellt medarbetar- och ledarskap, en god och hållbar arbetsmiljö och kompetensförsörjning samt ett aktivt arbete för lika rättigheter och möjligheter. Enheten ansvarar för att bistå med stöd, samordning och utveckling av myndighetens strategiska och löpande HR-arbete samt att ge konsultativt stöd till cheferna inom HR-området. I ansvar ingår också att säkerställa att avtal och interna styrdokument inom HR-området följer gällande regelverk och överensstämmer med den statliga arbetsgivarpolitiken. Enheten ansvarar även för att säkerställa väl fungerande processer inom HR-området och att de följer gällande regelverk och internt meddelade styrdokument. Vidare svarar enheten för att informera, samverka och förhandla med de fackliga parterna i arbetsgivar- och verksamhetsrelaterade frågor samt att informera och samverka med skyddsombud i arbetsmiljöfrågor. Enheten består av fyra medarbetare och en HR-chef.

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna som HR-assistent består i att du ska ge ett kvalificerat stöd avseende det personaladministrativa området samt bistå i övriga förekommande HR-arbete. I arbetet ingår det att administrera DO:s löneunderlag till Statens servicecenter samt att vara kontaktperson till Statens servicecenter avseende myndighetens lönerelaterade frågor. Vidare igår det bland annat att samordna myndighetens gemensamma introduktionsutbildningar, bistå i rekryteringsprocessen, uppdatera viss HR-information på DO:s intranät samt att delta i projekt på myndigheten. I arbetet ingår det också att bistå enhetens chef med budget- och fakturahantering samt hantera konferens- och mötesbokningar.

Kravprofil

Vi söker dig med


• eftergymnasial utbildning inom personalområdet,
• några års erfarenhet av personal- och löneadministration,
• erfarenhet av att ha arbetat i personal- och löneadministrativt system,
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från annan statlig eller offentlig verksamhet,
• erfarenhet av att ha arbetat i diarieföringssystem samt med ärendehantering,
• erfarenhet av gallring och arkivering inom personaladministration,
• god datorvana inom Office-paketet,
• goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Du ska ha förmåga att


• arbeta självständigt och noggrant samt att hålla god planering och struktur i flera samtidigt pågående processer,
• i ditt arbete inge förtroende och ha hög integritet,
• ge god service och stöd,
• kunna vara prestigelös, lösningsinriktad och driva arbetet framåt,
• samarbeta och skapa goda relationer,
• dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter,
• vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter,
• i ditt arbete bemöta människor med respekt.

Meriterande


• vana av att arbeta i Primula,
• vana av att arbetat i fakturahanteringssystem,
• vana av att arbetat i dokumenthanteringssystem,
• vana att bistå i rekryteringsprocessen,
• kunskap om personuppgiftshantering.

Stor vikt kommer att läggas vid de personliga förmågorna.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.

Om DO

DO:s uppdrag är att arbeta mot diskriminering, såväl förekomsten av diskriminering som risker för diskriminering. Ledstjärnan är vår vision, ett samhälle fritt från diskriminering. Våra insatser inom kunskapsutveckling, kunskapsspridning, tillsyn och processföring har ett gemensamt och riktat syfte, att motverka diskriminering och på andra sätt främja lika rättigheter och möjligheter.

För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i tillgängliga lokaler på Råsundavägen 18 i Solna, med närhet till goda kommunikationsmöjligheter. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. Läs mer om DO på http://www.do.se/om-do/jobba-hos-oss/

Vi erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme. Varje medarbetare har eget rum.

Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

Kontaktperson är rekryterande chef Christina Ågren eller HR-handläggare Anna Johansson. Fackliga företrädare är Olle Andersson Brynja för Saco och Ammar Makboul för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.

Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 13 januari 2021 via ansökningsfunktionen på www.do.se/om-do/jobba-hos-oss/lediga-tjanster/alternativt till Diskrimineringsombudsmannen, Box 4057, 169 04 Solna med referensnummer LED 2020/522. Observera att vi inte ser din profilsida på LinkedIn som en inskickad ansökan och meritförteckning.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-handläggare Lotta-Karin Hansson
08-120 20 753
Utredare Annika Höög
08-12020700
Laine Nou Englesson
08-12020700
Charlotta Lindeberg
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020 700
Administrativ chef Nanna Sörling
08-120 20 700
Enhetschef Lovisa Strömberg
08-120 20 700
HR-chef Christina Ågren
08-120 20 700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Diskrimineringsombudsmannen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 13 januari 2021

Besöksadress

TORSGATAN 11
STOCKHOLM

Postadress

BOX 3686
STOCKHOLM, 10359

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024