OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna innebär att du ska ge ett kvalificerat stöd till myndighetens chefer främst inom området rekrytering men även i andra HR-relaterade frågor. I arbetsuppgifterna ingår det också att bistå i arbetet med att implementera ett rekryteringsverktyg på myndigheten och att samordna HR-relaterad information på myndighetens intranät. Vidare ingår det att bistå i andra aktuella utvecklingsfrågor inom enhetens ansvarsområden. Du arbetar operativt utifrån ett konsultativt arbetssätt i förhållande till chefer i HR-frågor. Du kommer också att delta i andra på enheten förekommande arbetsuppgifter.
HR-enheten
I enhetens ansvar ingår att bistå ledningen med stöd, samordning och utveckling vad gäller myndighetens interna arbete med arbetsrättsliga frågor, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, samt lika rättigheter och möjligheter. I ansvaret ingår också att ge konsultativt stöd till myndighetens chefer i HR-relaterade frågor. Vidare ska enheten säkerställa att avtal, policys och riktlinjer utgår från gällande regelverk och den statliga arbetsgivarpolitiken, samt att HR-processerna är verksamhetsanpassade. Enheten ansvarar också för att förhandla och samverka med de fackliga parterna på myndigheten i HR- och verksamhetsrelaterade frågor. Enheten består av två HR-handläggare och en HR-chef.
Vi söker dig med
• akademisk examen från PA-programmet
• några års aktuell erfarenhet av att ge brett kvalificerat stöd till chefer i rekryteringsfrågor
• god kunskap om arbetsrättsliga frågor inom staten
• aktuell erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• vana av att arbeta i rekryteringssystemet ReachMee
• goda kommunikativa egenskaper
• goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Du ska ha förmåga att
• ge kvalificerat konsultativt stöd och coacha chefer i främst rekryteringsfrågor men även i andra förekommande HR-frågor
• inge förtroende, vara prestigelös och ha hög integritet
• vara lösningsinriktad och kunna arbeta självständigt
• kunna samarbeta och skapa goda relationer
• vara strukturerad
• vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad
• möta olika människor med respekt
Meriterande
• vana av att delta i implementering av ett rekryteringsverktyg i en myndighet
• vana av att arbeta i Palasso
Vid tillsättningen lägger vi stor vikt vid de personliga förmågorna.
DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.
DO är en statlig myndighet som arbetar för att motverka diskriminering och främja lika rättigheter och möjligheter. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.
För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i tillgängliga lokaler på Råsundavägen 18 i Solna, med närhet till goda kommunikationsmöjligheter. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-handläggare Lotta-Karin Hansson
08-120 20 753
Utredare Annika Höög
08-12020700
Laine Nou Englesson
08-12020700
Charlotta Lindeberg
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020 700
Administrativ chef Nanna Sörling
08-120 20 700
Enhetschef Lovisa Strömberg
08-120 20 700
HR-chef Christina Ågren
08-120 20 700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700