OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en kvalificerad kommunikationsassistent som vill bidra i myndighetens arbete att motverka diskriminering och på annat sätt främja lika rättigheter och möjligheter.
DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.
För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. DO kommer att flytta till nya lokaler på Råsundavägen 18 i Solna. Inflyttning beräknas ske under november 2016.
Kommunikationsenheten
Enheten ansvarar för myndighetens strategiska och löpande interna och externa kommunikationsverksamhet. Enheten verkar för att DO:s kommunikation ska bidra till att myndighetens mål uppnås. Detta innefattar att planera och målgruppsanpassa kommunikationen och se till att kommunikationsperspektivet är integrerat i verksamhetsprocesserna. I ansvaret ingår utveckling och förvaltning av myndighetens webbplats, intranät och andra digitala kanaler.
Dina arbetsuppgifter
Som kommunikationsassistent bistår du i enhetens arbete med att ge kommunikationsstöd vid planering och genomförande av myndighetens olika aktiviteter. I arbetsuppgifterna ingår publicering på intranät och extern webbplats samt viss produktion av informationsmaterial. Du hanterar löpande kontakter med leverantörer inom grafisk formgivning och produktion.
Du arbetar också med olika administrativa uppgifter vid kommunikationsenheten. Här ingår exempelvis fakturahantering, avtalsadministration, reseadministration, skriva minnesanteckningar med mera.
Kravprofil
Vi söker dig med
- eftergymnasial utbildning inom administration eller motsvarande utbildning/erfarenhet som DO bedömer som likvärdig
- erfarenhet av arbete som kommunikationsassistent
- erfarenhet av administrativ samordning och ärendehantering
- erfarenhet av fakturahantering och avtalsadministration
- erfarenhet av mötesadministration och att föra minnesanteckningar och protokoll
- goda kunskaper i Officepaketet
- erfarenhet av Adobe InDesign
- erfarenhet av arbete i webbpubliceringverktyg, exempelvis EPiServer
- mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Du ska ha förmåga att
- bidra till den administrativa samordningen av en verksamhet med många parallella processer och arbetsmoment
- vara lösningsinriktad och lyhörd för verksamhetens behov
- arbeta självständigt och ta egna initiativ
- prioritera mellan olika arbetsuppgifter
- samarbeta och skapa goda relationer
- vara serviceinriktad
- uttrycka dig korrekt och lättbegripligt i både tal och skrift
Meriterande
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter vid en statlig myndighet
- Erfarenhet av arbete med tillgänglig information
Tjänsten är en visstidsanställning under ett år. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.
DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-handläggare Lotta-Karin Hansson
08-120 20 753
Utredare Annika Höög
08-12020700
Laine Nou Englesson
08-12020700
Charlotta Lindeberg
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020 700
Administrativ chef Nanna Sörling
08-120 20 700
Enhetschef Lovisa Strömberg
08-120 20 700
HR-chef Christina Ågren
08-120 20 700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700