OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.
För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. DO kommer att flytta till nya lokaler på Råsundavägen 18 i Solna. Inflyttning beräknas ske under november 2016.
Kommunikationsenheten
Enheten ansvarar för myndighetens strategiska och löpande interna och externa kommunikationsverksamhet. Enheten verkar för att DO:s kommunikation ska bidra till att myndighetens mål uppnås. Detta innefattar att planera och målgruppsanpassa kommunikationen och se till att kommunikationsperspektivet är integrerat i verksamhetsprocesserna. I ansvaret ingår utveckling och förvaltning av myndighetens webbplats, intranät och andra digitala kanaler.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten omfattar till hälften arbetsuppgifter som kommunikatör och till hälften som webbredaktör. I arbetsuppgifterna som kommunikatör ingår planering, genomförande, samordning och uppföljning av myndighetens kommunikationsaktiviteter. Arbetet sker i samarbete med andra enheter och medarbetare på DO. Rollen som kommunikatör innebär också att kunna ge kvalificerat stöd inom ramen för arbetsuppgifterna.I arbetsuppgifterna som webbredaktör ingår utveckling och förvaltning av DO:s digitala medier, som webbplats, intranät och Facebook vad gäller redaktionellt innehåll, informationsstruktur och funktionalitet. Vidare ingår att skriva och publicera webbtexter samt bildredigering. Arbetet sker i samarbete med andra enheter och medarbetare på DO.
Kravprofil
Vi söker dig med
- akademisk examen inom kommunikation/media
- erfarenhet av kvalificerat arbete med kommunikationsplanering och strategisk kommunikation
- mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- goda kunskaper i digitala medier och hur de används som kommunikationsverktyg
- mycket goda kunskaper i EPiServer eller liknande webbpubliceringsverktyg
- kunskap/erfarenhet av att arbeta i Photoshop, Indesign, Acrobat Professional
- goda kunskaper om vad som gör webbplatser tillgängliga
- erfarenhet av projektledning inom kommunikation och digitala medier
- mycket god samarbetsförmåga
Du ska ha förmåga att
- på ett kvalificerat sätt och utifrån myndighetens uppdrag arbeta med kommunikationsplanering, målgruppsanpassning och korrekt, effektiv budskapshantering av komplexa sakfrågor
- strukturera, utveckla och kvalitetssäkra innehåll för extern webbplats och intranät
- skriva webbanpassade och tillgängliga texter för olika målgrupper och kanaler, det vill säga god stilistisk förmåga
- vara prestigelös, ha hög integritet
- vara lösningsinriktad och kunna arbeta både självständigt och i grupp
- växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad
- kunna arbeta under viss tidspress
Meriterande
- erfarenhet av kommunikations- och webbredaktörsarbete inom statlig sektor
- erfarenhet av arbete med sociala medier
- erfarenhet av upphandling (kravställning och beställning)
- erfarenhet av arbete med användarstatistik gärna med hjälp av Google Analytics
- erfarenhet i frågor som rör mänskliga rättigheter
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-handläggare Lotta-Karin Hansson
08-120 20 753
Utredare Annika Höög
08-12020700
Laine Nou Englesson
08-12020700
Charlotta Lindeberg
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020 700
Administrativ chef Nanna Sörling
08-120 20 700
Enhetschef Lovisa Strömberg
08-120 20 700
HR-chef Christina Ågren
08-120 20 700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700