OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.
För närvarande är vi cirka 90 anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.
Kommunikations- och utbildningsenheten:
Enheten ansvarar för myndighetens strategiska och löpande interna och externa kommunikationsverksamhet. Enheten verkar för att DO:s kommunikation ska bidra till att myndighetens mål uppnås. Det handlar om att planera och målgruppsanpassa kommunikationen och se till att kommunikationsperspektivet finns med i hela processen.
Enheten har även samordningsansvar för myndighetens rådgivande verksamhet. Enheten har också ett främjandeuppdrag inom sitt ansvarsområde. Enheten ansvarar också för planering och utveckling av DO:s utbildningar samt samordning och utveckling av myndighetens medverkan.
Dina arbetsuppgifter:
Du arbetar med fakturahantering, avtalsadministration, reseadministration samt introduktion av nya medarbetare på enheten. Du fungerar också som informationsassistent vilket innebär viss produktion av informationsmaterial samt publicering på extern webbplats och intranät. Arbetet innebär även att administrera myndighetens kursverksamhet och vara ett stöd vid genomförandet av kurser. I arbetet ingår att administrera enhetens möten samt samordna enhetens deltagande i DO:s rådgivningsverksamhet. Som enhetsassistent kan du behöva vara backup i myndighetens reception och telefonväxel.
Kravprofil
Vi söker dig med:
Eftergymnasial utbildning inom administration eller motsvarande utbildning/erfarenhet som DO bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av administrativ samordning och ärendehantering.
Erfarenhet av fakturahantering och avtalsadministration.
Erfarenhet av mötesadministration och av att föra minnesanteckningar och protokoll.
Erfarenhet av produktion av informationsmaterial och webb-publicering.
Erfarenhet av kurs-/konferensadministration.
Goda kunskaper i Officepaketet.
Erfarenhet av Adobe InDesign.
Erfarenhet av EPiServer.
Du ska ha förmåga att:
Bidra till den administrativa samordningen av en verksamhet med många parallella processer och arbetsmoment.
Vara lösningsinriktad och lyhörd för verksamhetens behov samt ta egna initiativ.
Arbeta självständigt, prioritera mellan olika arbetsuppgifter samt ha mycket god samarbets- och serviceförmåga.
God förmåga att uttrycka dig i skrift.
Meriterande:
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter vid statlig myndighet.
Tjänsten är ett vikariat from 2014-01-15 dock längst tom 2014-09-15.
DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.
DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.
Kontaktperson är enhetschef Katarina Rydberg eller HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot. Fackliga företrädare är Caroline Diab för SACO och Pilar Apelgren för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.
Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 5 december till Diskrimineringsombudsmannen, Box 3686, 103 59 Stockholm eller till ansokning@do.se med refnr: LED 2012/289.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-handläggare Lotta-Karin Hansson
08-120 20 753
Utredare Annika Höög
08-12020700
Laine Nou Englesson
08-12020700
Charlotta Lindeberg
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020 700
Administrativ chef Nanna Sörling
08-120 20 700
Enhetschef Lovisa Strömberg
08-120 20 700
HR-chef Christina Ågren
08-120 20 700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700