OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en enhetsassistent till Utvecklingsenheten. Vi söker en person med intresse för utveckling och effektivisering av administrativa processer och rutiner.
DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer. För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.
Utvecklingsenheten
Utvecklingsenheten ansvarar för DO:s strategiska insatser för att mobilisera externa aktörer att arbeta mot diskriminering och främja likabehandling. Vidare har enheten ansvar för att myndigheten upprätthåller nätverk och kontakter för kunskapsinhämtning och kunskapsspridning med nyckelaktörer, universitet och högskolor samt civila samhället. Enheten ansvarar också för att ta fram och förmedla kunskap och forskning om diskriminering och om arbete för allas lika rättigheter och möjligheter samt för myndighetens analysarbete för att synliggöra hinder som begränsar människors tillgång till rättigheter.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består bland annat i att vara ett stöd inför och under DO:s externa arrangemang, exempelvis genom att själv vara konferens-/mötesstöd, avropa lokaler, ta emot anmälningar, göra inbjudningar, hålla kontakt med mötesdeltagare m.m.. I arbetsuppgifterna ingår även att bistå enhetsledningen med budgetuppföljning och fakturahantering avseende delar av Utvecklingsenhetens verksamhet. Du ansvarar också för att i samarbete med kolleger förvalta, utveckla och effektivisera de administrativa rutinerna och processerna inom enheten. I tjänsten ingår att samverka med och stödja enhetens andra enhetsassistent samt fungera som ett stöd för övriga medarbetare inom enheten med exempelvis korrekturläsning, lägga in text i dokumentmallar, kvalitetssäkring m.m.. Du kommer även hantera lottning av ärenden.
Kravprofil
Vi söker dig med
gymnasieutbildning
gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom central offentlig förvaltning
gedigen erfarenhet av att planera och genomföra möten och konferenser (nationella och internationella)
erfarenhet av fakturahantering
mycket goda kunskaper i MS Office-paketet (särskilt Word och Excel)
erfarenhet av att samarbeta med olika yrkeskategorier
grundläggande kunskaper i engelska avseende tal och skrift
mycket god samarbetsförmåga
Du ska ha förmåga att
självständigt strukturera och driva arbetet framåt
vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter
vara lösningsinriktad
samarbeta och skapa goda relationer
ge god service och stöd
att uttrycka sig väl i tal och skrift
prioritera bland arbetsuppgifter och sätta gränser
Meriterande
erfarenhet av arbete i systemen Paloma, W3D3, Visma
vana av korrekturläsning
erfarenhet av samverkan med civila samhället
erfarenhet av arbete med budgetuppföljning
erfarenhet av arbete med inköp/upphandling
erfarenhet av enklare formgivning av exempelvis inbjudningar etc
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-handläggare Lotta-Karin Hansson
08-120 20 753
Utredare Annika Höög
08-12020700
Laine Nou Englesson
08-12020700
Charlotta Lindeberg
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020 700
Administrativ chef Nanna Sörling
08-120 20 700
Enhetschef Lovisa Strömberg
08-120 20 700
HR-chef Christina Ågren
08-120 20 700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700