DO söker handläggare till kursverksamheten

Arbetsbeskrivning

DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.
För närvarande är vi cirka 90 anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.

Kommunikations- och utbildningsenheten
Enheten ansvarar för myndighetens strategiska och löpande interna och externa kommunikationsverksamhet. Enheten verkar för att DO:s kommunikation ska bidra till att myndighetens mål uppnås. Det handlar om att planera och målgruppsanpassa kommunikationen och se till att kommunikationsperspektivet finns med i hela processen. Enheten har även samordningsansvar för myndighetens rådgivande verksamhet. Enheten har också ett främjandeuppdrag inom sitt ansvarsområde. Enheten ansvarar också för planering och utveckling av DO:s utbildningar samt samordning och utveckling av myndighetens medverkan.

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att planera, utveckla, samordna och utvärdera DO:s kurs- och medverkansverksamhet tillsammans med enhetens kurssamordnare. Du kommer att ansvara för att planera och samordna kommunikation och marknadsföring av kursverksamheten samt kursadministration. Vidare deltar du i myndighetens rådgivande verksamhet samt deltar i övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten.

Kravprofil
Vi söker dig med:
Akademisk examen inom samhällsvetenskap (exempelvis pedagogik) eller motsvarande utbildning som DO bedömer likvärdig
Stor erfarenhet av att planera, utveckla, samordna och utvärdera kurser/utbildningar
Kunskap om och erfarenhet av kommunikation och marknadsföring
Erfarenhet av kurs-/utbildningsadministration
Bred kunskap om det svenska samhällets olika aktörer inom offentlig sektor och civila samhället
Mycket god samarbetsförmåga

Du ska ha förmåga att:
Planera, utveckla, samordna och genomföra kurser och medverkansverksamhet
Göra strategiska bedömningar utifrån myndighetens inriktning och prioriteringar
Hantera och samordna stora mängder information av komplex karaktär
Arbeta självständigt och i projektform
Vara analytisk och lösningsinriktad
Uttrycka dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet, gärna på en statlig myndighet
Erfarenhet av att själv ha utbildat/undervisat
Erfarenhet av att ha arbetat med flexibelt lärande/webbaserade utbildningar
Erfarenhet av arbete för mänskliga rättigheter och/eller mot diskriminering

Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Tillträde: Efter överenskommelse.
DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.
DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

Kontaktperson är kommunikations- och utbildningschef Katarina Rydberg eller HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot. Fackliga företrädare är Caroline Diab för SACO och Pilar Apelgren för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.
Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 12 december till Diskrimineringsombudsmannen, Box 3686, 103 59 Stockholm eller till ansokning@do.se med refnr: LED 2013/303.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-handläggare Lotta-Karin Hansson
08-120 20 753
Utredare Annika Höög
08-12020700
Laine Nou Englesson
08-12020700
Charlotta Lindeberg
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020 700
Administrativ chef Nanna Sörling
08-120 20 700
Enhetschef Lovisa Strömberg
08-120 20 700
HR-chef Christina Ågren
08-120 20 700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700

Sammanfattning

Besöksadress

TORSGATAN 11
STOCKHOLM

Postadress

BOX 3686
STOCKHOLM, 10359

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024