OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en inköpare/ekonom till administrativa enheten. För rätt person finns det stora möjligheter att påverka och utveckla utformningen av tjänsten.
DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.
För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.
Administrativa enheten
I administrativa enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande administrativa processer. Enheten ansvarar för ekonomistyrning, inköp, verksjuridik, IT, telefoni, registratur, arkiv, reception, telefonväxel, kontors- och konferensservice samt säkerhets- och miljöarbete. Du rapporterar till biträdande chef för administrativa enheten.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av att planera, genomföra och utvärdera både tjänste- och varuupphandlingar. Du kommer att självständigt genomföra upphandlingar och avrop samt ge råd och stöd till hela myndigheten. Du kommer att vara delaktig i myndighetens planerings- och utvecklingsarbete kring upphandling. I tjänsten ingår även löpande ekonomiadministration, kund- och leverantörsfakturahantering samt enklare redovisningsarbete.
Kravprofil
Vi söker dig med
- eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
- några års erfarenhet av arbete med inköp/upphandlingar
- goda kunskaper inom LOU
- några års erfarenhet av arbete med leverantörs- och kundfakturahantering
- erfarenhet av att arbetat i ett ekonomi- och EFH system
- goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
- goda datakunskaper i MS Officepaket
Du ska ha förmåga att
- driva arbetet framåt och vara resultat- och lösningsorienterad
- vara noggrann och strukturerad
- samarbeta och skapa goda relationer
- vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad inom tjänsten
- uttrycka dig väl i tal och skrift
- ge service och stöd till medarbetare och allmänheten
Meriterande
- dokumenterad utbildning inom upphandling
- erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet
- erfarenhet av att arbetet i systemen Visma eller Agresso
- kännedom om skatteverkets representationsregler
- kunskaper om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. Tillträde enligt överenskommelse.
DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.
DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.
Vi undanber oss vänligen kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Kontaktperson är biträdande chef Maria Oygun eller HR-handläggare Lotta-Karin Hansson. Fackliga företrädare är Caroline Diab för SACO och Charlotta Lindeberg för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.
Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 9 april 2014 till Diskrimineringsombudsmannen, Box 3686, 103 59 Stockholm eller till ansokning@do.se med referensnummer LED 2014/105.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-handläggare Lotta-Karin Hansson
08-120 20 753
Utredare Annika Höög
08-12020700
Laine Nou Englesson
08-12020700
Charlotta Lindeberg
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020 700
Administrativ chef Nanna Sörling
08-120 20 700
Enhetschef Lovisa Strömberg
08-120 20 700
HR-chef Christina Ågren
08-120 20 700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700