DO söker IT-ansvarig

Arbetsbeskrivning

Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en engagerad IT-ansvarig, som vill leda och utveckla myndighetens IT och telefoni.

Tjänsten är placerad på administrativa enheten och du rapporterar till chefen för Administrativa enheten.

DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.
För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.

Administrativa enheten
I administrativa enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande administrativa processer. Enheten ansvarar för ekonomistyrning, verksjuridik, IT, telefoni, registratur, arkiv, reception, telefonväxel, kontors- och konferensservice samt säkerhets- och miljöarbete.

Dina arbetsuppgifter
Som IT-ansvarig ansvarar du för myndighetens IT-funktion och telefoni. I arbetsuppgifterna ingår att leda och utveckla IT-miljö i enlighet med DO:s IT-strategi och verksamhetsbehov. Du förväntas leda DO:s IT och telefoni till att uppfylla krav på verksamhetsanpassning, säkerhet, regelmässighet och effektivitet. Arbetet innebär många kontakter inom och utom myndigheten och ett nära samarbete med ledning och medarbetare på myndigheten. I rollen ingår att vara ett kvalificerat stöd till myndighetsledningen i IT- och telefonifrågor. Vidare ingår att agera beställare gentemot berörda leverantörer samt budgetera och följa upp resultat för IT och telefoni.

Kravprofil
Vi söker dig med:
Akademisk examen med inriktning på IT, minst kandidatnivå eller motsvarande utbildning som DO bedömer som likvärdig
Flerårig vana av liknande arbetsuppgifter inom IT
Flerårig erfarenhet av att agera beställare gentemot leverantörer
Kunskaper om drift, support, förvaltning och säkerhetsfrågor inom IT
Flerårig erfarenhet av att hantera budget och kostnadsuppföljning
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Du ska ha förmåga att:
Driva, utveckla och samordna myndighetens arbete med IT och telefoni
Beställa från och arbetsleda leverantörer
Bereda och rapportera underlag till ledning och andra intressenter
Ge kvalificerat stöd till myndighetsledningen i frågor kring IT och telefoni
Vara verksamhetsorienterad, strategisk och lösningsinriktad
Inge förtroende och ha hög integritet
Samarbeta och skapa goda relationer
Vara analytisk, strukturerad och noggrann

Meriterande:
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet, helst på statlig myndighet
Flerårig erfarenhet av att arbeta med ITIL eller motsvarande modeller för att säkerställa effektivt, professionellt och långsiktigt arbete
Goda kunskaper om förändringsledning och projektledning
Erfarenhet av motsvarande arbete inom telefoni
Vana att arbeta process- och projektorienterat.

Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.

DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.

DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering och som ger lika möjligheter för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-handläggare Lotta-Karin Hansson
08-120 20 753
Utredare Annika Höög
08-12020700
Laine Nou Englesson
08-12020700
Charlotta Lindeberg
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020 700
Administrativ chef Nanna Sörling
08-120 20 700
Enhetschef Lovisa Strömberg
08-120 20 700
HR-chef Christina Ågren
08-120 20 700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700

Sammanfattning

Besöksadress

TORSGATAN 11
STOCKHOLM

Postadress

BOX 3686
STOCKHOLM, 10359

Liknande jobb


IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

19 december 2024

18 december 2024