OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig med tidigare erfarenhet inom dokumentkontroll och koordinering kan detta vara nästa möjlighet för dig. Du erbjuds en varierande roll på deras projektavdelning där du på sikt även kan vara med och driva förbättringsprojekt på ett bolag som arbetar för att främja en hållbar miljö inom den marina sektorn. Varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett ledande bolag inom den marina industrin som tillsammans arbetar för att bidra till en mer hållbar miljö. Som Document Controller hos vår kund är du ansvarig för att hantera dokument samt stötta projektavdelningsorganisationen. Vidare kommer du stötta projektledaren med att skapa nya arbetsflöden relaterade till projektdokumentation samt är med och utvecklar befintligt arbetsflöde vidare där det även finns möjlighet att hantera interna förbättringsprojekt.
Vidare är detta ett konsultuppdrag under initialt sex månader där du blir anställd via Academic Work med chans till förlängning.
Du erbjuds
* En öppen och inspirerande arbetsmiljö i moderna lokaler.
* En vardag i ett härligt team, på ett expansivt företag med hållbar miljö i fokus.
* Goda professionella och personliga utvecklingsmöjligheter.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs med om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Samordna flödet av dokument internt och externt
* Hantera och övervaka dokumentgranskningsprocessen gentemot kunder
* Ta emot dokument från kunder och koordinera till relevant person inom organisationen
* Säkerställa att samtliga tekniska dokument, såsom rapporter, ritningar och manualer, samlas in och registreras i systemet
* Hantera uppföljningar enligt kontrakt och statusrapporter till relevanta parter
* Ansvara för utbildning av projektdeltagare i dokumenthantering
Positionen kommer även att omfatta:
* Underhålla och uppdatera projektavdelningens processområde i SharePoint
* Fungera som projektavdelningens representant vid möten angående informationsflöde och dokumenthantering
* Stödja i samtliga pågående projekt när det gäller dokumentation och arbetsflöden
* Hantera och/eller stödja interna förbättringsprojekt
VI SÖKER DIG SOM
* Har fyra års erfarenhet som inom dokumentkontroll och koordinering
* Har goda kunskaper i SharePoint
* Har mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
* Har mycket goda kunskaper i engelska samt goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift då arbetet sker på dessa språk
Det är meriterande om du har:
* Färdigställd eftergymnasial utbildning av det tekniska slaget
* Tidigare erfarenhet av liknande roll inom process, marint eller annan relevant industri
Som person är du:
* Ansvarstagande
* Strukturerad
* Självgående
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231