Documentcontroller/utredare - Vikariat

Documentcontroller/utredare - Vikariat

Arbetsbeskrivning

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.




Beskrivning
Stadskansliet är kommunfullmäktiges, kommunstyrelsens och valnämndens sekreta­riat.

Kansliets huvuduppgift är att stödja kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och stadsdirektören i arbetet med att styra och leda kommunen. Det innebär att kansliet ansvarar för politisk service och beredning av ärenden. Juridisk rådgivning, utred­ningsarbete, arkivfrågor och kommunövergripande administration ingår också i kans­liets ansvar. Stadskansliet har även ansvaret för att utveckla och förvalta kommunens ärendehanteringsprocess

Arbetsuppgifter
Vi söker en Dokumentcontroller/utredare till kommunstyrelsens förvaltning som vill vara med och utveckla vår registratur och ärendehantering. Du kommer att arbeta i team tillsammans med kommunsekreterare och utredare inom stadskansliet men även förvaltningsövergripande.

Dina arbetsuppgifter består av diarieföring av allmänna handlingar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Ciceron samt expediering och uppföljning av beslut. Du är aktiv i stadens arbete med e-arkiv som för närvarande införs på bred front

Du kommer att ge råd och stöd i frågor kring dokumenthantering och digitalisering till verksamheterna och har även en kvalitetsgranskande roll i dessa frågor. I rollen ingår det även att ge service till allmänheten i frågor som rör diarieföring och allmänna handlingar.

Du kommer också att hålla i utbildning och förväntas vara med och driva arbetet med uppföljning och kvalitetssäkring av ärenden samt delta i förvaltningens övergripande utvecklingsarbete gällande nämndadministration och dokumenthantering. Du kommer också att vara objektsförvaltare för vårt ärende- och Informationshanteringssystem samt e-arkiv vilket innebär mycket kontakter med leverantörer av system och användare. Staden har påbörjat arbete med upphandling av ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem, där du förväntas vara en aktiv deltagare. Du ska vara beredd att stötta upp andra processer på stadskansliet och delta aktivt i arbetet med val 2022.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning inom relevant område, alternativt lång erfarenhet av arbete inom området. Du behöver ha grundläggande juridiska kunskaper i lagstiftning gällande allmänna handlingar, framför allt tryckfrihetsförordning och offentlighets- och sekretesslagstiftning. Erfarenhet av arbete med verksamhets/processbaserad klassificeringsstruktur är meriterande.

Du är en utvecklingsinriktad person med god förmåga att skriva och uttrycka dig väl på svenska. Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och drivande i din roll. Du är också noggrann, serviceinriktad och ansvarstagande.

Du är van vid att arbeta självständigt, men har samtidigt lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.

Anställningsinformation
Då befattningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras före anställning.

Anställningen är ett vikariat under tiden 2022-05-01-2023-08-31 under ordinaries befattningshavares föräldraledighet med eventuell förlängning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!


Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.


Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson

Djeno Mahic

Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson

Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättans Stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Besöksadress

Gärdhemsvägen 9
Trollhättan

Postadress

.
Trollhättan, .

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024