OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Etableringsansvarig
AB Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman och Jacson med visionen om att skapa ”Det Bästa Valet för Bästa Vännen”. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och år 2020 uppgick omsättningen till 400 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och är cirka 180 anställda och ägs av BrA Invest.
I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag är vi 32 butiker i Sverige och Norge. Under sommaren 2019 lanserades e-handel under eget varumärke. E-handel som affärsområde startade två år tidigare då en mindre norsk aktör förvärvats.
Dogman har sedan 2015 samarbetat med företaget Great Place to Work i strävan om att bli Sveriges bästa arbetsplats inom jämförbara branscher. De tre senaste åren har Dogman blivit certifierade enligt Great Place to Works internationella standard och klassas som en av Sveriges bättre arbetsplatser.
I rollen som Etableringsansvarig kommer du ansvara för att realisera uppsatta expansionsmål på nationell och internationell nivå. Det här en fantastisk möjlighet för dig som vill vara en del av ett framgångsrikt företag med kraftig expansion och med mycket eget ansvar inom etablering.
Arbetsuppgifter och tjänsten
I rollen som Etableringsansvarig ingår du i ett team tillsammans med tre andra medarbetare, Butiksutvecklare, Artikeladministratör och Etablerings- och konceptchef.
Du rapporterar till Etablerings- och konceptchefen.
I rollen som Etableringsansvarig ingår bland annat:
· att hitta och utvärdera rätt etableringslägen runt om i Sverige baserat på viktiga lönsamhetskriterier
· förhandla med fastighetsägare och myndigheter gällande renovering och hyresavtal
· presentera kompletta beslutsunderlag till styrelsen gällande framtida etableringar
· att se till att bygglov ordnas
· vid förvärv av befintliga verksamheter ansvara för en trygg och stabil onboarding till Dogmans butikskoncept
I rollen förväntas du att ansvara för ca 10–20 nya etableringar per år vilket kan innebära ca 4–10 resdagar i månaden. Ibland med övernattning.
Tjänsten kräver körkort.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
· minst 5 års erfarenhet av att arbeta med rikstäckande etablering inom t.ex. detaljhandel, hotell eller servicebranschen
· goda kunskaper i förhandling, detaljplanarbete, byggnadsjuridik och hyresjuridik
Vi söker dig som är en duktig förhandlare som ser möjligheter. Du är en duktig nätverkare och tycker om att interagera med fastighetsägare, myndigheter och övriga beslutsfattare. Vidare är du förtroendeingivande, självgående, envis och strukturerad. Sist men inte minst är du duktig på att vårda dina kontakter och har ett gott omdöme!
Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker via vår hemsida https://karriar.dogman.com/ Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Vi tillämpar löpande urval och tillträde är snarast. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Välkommen med din ansökan!