OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dogman söker Inköpare/Administratör
AB Dogman är en av Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman och Jacson med visionen om att skapa ”Det Bästa Valet för Bästa Vännen”. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och år 2020 uppgick omsättningen till 400 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och är cirka 180 anställda och ägs av BrA Invest.
I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag är vi 36 butiker i Sverige och Norge. Under sommaren 2019 lanserades e-handel under eget varumärke. E-handel som affärsområde startade två år tidigare då en mindre norsk aktör förvärvats.
Till vår Inköps & Kategoriavdelning söker vi nu dig som vill arbeta som inköpare och även ansvara för visst rapportarbete samt våra prisavtal.
På inköpssidan kommer du främst arbeta med våra externa varumärken och du ansvarar för prognostisering och inköp från ett visst antal leverantörer. Till din hjälp har du AFP systemet som genererar inköpsbehov samt Qlick View. I AFP går du regelbundet igenom nya och befintliga prognoser och håller dessa uppdaterade. Du bevakar pris, ledtid och kvalité som är viktiga parametrar för företaget, och ansvarar för prisjusteringar i samarbete med kategorichef.
Som inköpare är det viktigt att följa och analysera utvecklingen inom din kategori på alla för AB Dogman aktuella marknader, och på så sätt säkerställa ett hälsosamt lagervärde.
Du arbetar som stöd till Kategorichefen med artikelregistrering, uppföljning, reklamationshantering mm och tillsammans med Kategorichefen driver du arbetet för att uppnå våra avdelningsmål.
Vidare ingår en del rapporthantering, prisavtal mm i tjänsten som kräver stor noggranhet
Du ingår i ett team på 9 personer bestående av kategorichefer och inköpare. Tjänsten innebär täta samarbeten både internt och externt. Du stöttar även säljorganisationen i produktfrågor inom dina områden. Rollen innebär ansvar för att bygga och upprätthålla en god relation till våra leverantörer och säkerställa kontraktsefterlevnad.
Vem är du?
Du tycker om att vara den självständiga länken mellan flera olika parter med ett stort eget ansvar inom ditt område. Du känner ägandeskap för dina uppgifter och tycker om att jobba i en resultatorienterad miljö med tydliga mål. Du vet hur man skapar struktur i en omväxlande vardag.
Som person uppskattas du för ditt positiva och lösningsorienterade sätt och för att du inser vikten av att upprätthålla goda relationer. Du har stor fördel av att du är noggrann, driven och skicklig när det gäller planering.
För att bli framgångsrik som Inköpare hos oss krävs att du behärskar det engelska språket väl, både skriftligt och muntligt, samt goda kunskaper inom Excel och övriga Officepaketet.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av prognostisering och inköp eller logistik, alternativt en eftergymnasial utbildning inom området.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Rapportering sker till: Sortimentschef
Placering: Åstorp
Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval.
Ansökan
Stämmer den här beskrivningen in på dig? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka https://karriar.dogman.com/ Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pia Bogren-Lindahl, Sortimentschef, på pia.bogren@dogman.se alternativt 0706-69 11 71.
Välkommen med din ansökan!