Dogman söker vikarie till inköpsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vikariat Inköpare
AB Dogman är idag Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman, Jacson och Kennel Equip med visionen om att skapa ”Den bästa vardagen för våra vänner”. Med hög servicenivå och sortimentsbredd ökar vi våra företagskunders konkurrenskraft och lönsamhet inom kategorin och driver försäljningen genom stort fokus på slutkonsument. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsätter 350 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och ägs av BrA Invest.
I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag är vi åtta butiker i Sverige och Norge. Under sommaren 2019 lanserades e-handel under eget varumärke. 
Dogman har sedan 2015 samarbetat med företaget Great Place to Work i strävan om att bli Skandinaviens bästa arbetsplats inom jämförbara branscher. Dogman är sedan 2017 certifierade enligt Great Place to Works internationella standard och klassas som en av Sveriges bättre arbetsplatser.
Dogman söker vikarie till inköpsavdelningen
Pirrar det till lite i magen när du tänker på prognosarbete och noggrant organiserade excelark? Blir känslan ännu starkare om du får möjlighet att kombinera det här med att bygga relationer både inom och utanför organisationen? Då tycker vi att du ska bli en del av vårt team!
Arbetsuppgifter
I rollen som Inköpare på Dogman har du övergripande ansvar för inköp inom dina områden häst- och ryttarprodukter samt akvaristik. Fokus ligger på att göra prognoser och se till att vi har ett överenskommet säkerhetslager av basprodukter.
Du ingår i ett team på 11 personer bestående av kategorichefer och inköpare. Tjänsten innebär täta samarbeten både internt och externt. Du kommer arbeta nära bolagets kategorichefer för att på bästa sätt planera och genomföra orderläggning. Du stöttar även säljorganisationen i produktfrågor inom dina områden. Rollen innebär också ansvar för att bygga och upprätthålla en god relation till våra leverantörer och säkerställa kontraktsefterlevnad och leveranser.
Utöver det här arbetar du brett inom inköpsområdet med allt från uppläggning och underhåll av artiklar i vårt affärssystem Navision till kontroll och attest av fakturor.
Anställningsform: Vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Rapportering sker till: Sortimentschef
Placering: Åstorp
Tillträde: Slutet av mars
Vem är du?
Vi söker dig som trivs som bäst när du får skapa struktur i en omväxlande vardag. Du tycker om att vara den självständiga länken mellan flera olika parter med ett stort eget ansvar inom ditt område. Du känner ägandeskap över dina uppgifter och tycker om att jobba i en resultatorienterad miljö med tydliga mål.
Som person uppskattas du för ditt positiva och lösningsorienterade sätt och för att du har stort fokus på att upprätthålla goda relationer. Du har stor fördel av att du är noggrann, driven och väldigt skicklig när det gäller planering och tidsättning av aktiviteter.
För att bli framgångsrik som inköpare hos oss krävs att du behärskar det engelska språket väl, både skriftligt och muntligt. Rollen kräver även goda kunskaper inom excel och övriga officepaketet. Kunskap inom Navision är meriterande.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med prognostisering och inköp eller logistik, alternativt en eftergymnasial utbildning inom området.
Vad erbjuder vi?
Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi fikar varje morgon, strör mer än gärna biobiljetter omkring oss, bjuder varandra på gofika varje vecka samt firar mycket och gärna.
Några av våra medarbetare beskriver oss såhär.
”Oändliga förmåner till anställda, en grym laganda och arbetsplatskultur samt mycket goda utvecklingsmöjligheter till de som visar framfötterna är några nyckelord som beskriver varför Dogman är en av de mest generösa arbetsplatser jag kommit i kontakt med.”
”Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!”
”Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats.”
Ansökan
Tycker du att du känner igen dig i beskrivningen ovan? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Tjänsten är ett vikariat på heltid. Vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pia Bogren-Lindahl, Sortimentschef, på pia.bogren@dogman.se alternativt 0706-69 11 71.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dogman
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 10 mars 2020

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024