OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
Enheten Anläggningsdokumentation Stationer ansvarar för all teknisk dokumentation i pågående stationsprojekt. Ansvaret för den tekniska anläggningsdokumentationen innefattar beställning, mottagande och granskning av dokumentation från leverantör samt inläsning i dokumenthanteringssystem. Vi utvecklar verksamheten kontinuerligt, vilket bland annat innebär att vi vill nyttja modellbaserade arbetssätt i högre grad framgent i våra projekt.
I det här uppdraget kommer du därför bland annat att arbeta i våra nyuppstartade projekt som rör GIS-stationer (stationer med gasisolerade ställverk) i Stockholmsområdet. Du kommer att ansvara för administration och kvalitetssäkring av den digitala projekthanteringen (3D-modellering och BIM) i stationsprojekten och spela en nyckelroll i granskning, kravställning samt loggföring, lagring och distribution av leveranser och informationsmängder.
Arbetsuppgifter
Konsulten kommer att ansvara för hantering av teknisk dokumentation och ansvara för administration och kvalitetssäkring av digital projekthantering i stationsprojekt.
Konsulten genomför arbetsuppgifterna i projektorganisationen.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a.:
deltagande i framtagandet av förfrågningsunderlag
säkerställa att extern part uppfyller dokumentationskrav liksom att datamängder följer programvarutekniska krav och rutiner.
koordinering av dokumentationsleveranser (internt/externt)
utföra ritningsteknisk granskning
samverkan med entreprenörens BIM- och/eller datasamordnare (uppföljning rutiner, processer och stöd i frågor)
samordna, administrera och strukturera informationsflöden som beställare och mellan entreprenörer
läsa in granskad och godkänd dokumentation i digitala system
Obligatoriska krav
Högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp inom teknik alt. YH-examen 400 YH-p byggnads-/anläggningsingenjör med inriktning BIM/CAD/infrastruktur alt. YH-examen 400 YH-p ingenjör inom elkraft
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbetsuppgifter som motsvarar dokumentationscontroller / dokumentationsansvarig (eng. document controller) eller datasamordnare i anläggningsprojekt. Erfarenheten ska vara aktuell och uppnådd under de senaste 7 åren.
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att ha utvecklat ledningssystem genom utveckling och implementering av processer alternativt styrande och stödjande dokument.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att ha jobbat som ansvarig BIM-samordnare/modellsamordnare i anläggningsprojekt.
Arbetslivserfarenhet av att ha jobbat inom en beställarorganisation i minst ett uppdrag.
Mervärdeskrav
Minst 2 års erfarenhet av arbete inom energimarknaden
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att leda och fördela arbete inom en arbetsgrupp om minst 5 personer.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.