OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolan i Gävle är expansiv och har ett brett utbildningsutbud: 40 utbildningsprogram och drygt 800 kurser. Högskolan har idag omkring 725 anställda och 12 500 studenter och utgör en viktig resurs för regionens utveckling. Forsknings- och utvecklingsverksamheten är i snabb tillväxt och stärks av ökande anslag. Campusområdet i centrala Gävle erbjuder en kreativ utbildningsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter för både anställda och studenter. ARBETSUPPGIFTER Doktorand i didaktik med inriktning mot yngre barns lärande i matematik och matematisk förståelse med placering vid Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi, Högskolan i Gävle. Doktoranden skall främst ägna sig åt forskarutbildning samt fullgöra sin undervisningsdel inom ramen för didaktikavdelningen vid Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi. Arbetet är fokuserat till yngre barns lärande i matematik och matematisk förståelse. Arbetsuppgifterna gäller främst forskarutbildning. Undervisning och administrativa uppgifter får inte omfatta mer än 20% av full arbetstid men kan variera något mellan terminer. Det första förordnandet avser ett år. Förordnanden får meddelas för sammanlagt högst fem år, dock inte längre tid än vad som motsvarar forskarutbildning på heltid under fyra år. KVALIFIKATIONER För anställningen krävs avlagd filosofie magisterexamen i pedagogik, genomgången högskolepedagogisk kurs samt är antagen till och har påbörjat forskarutbildning med pedagogik som huvudämne. I övrigt angående anställning och doktorandstudier se Högskoleförordningen kapitel 5 och 9. Tjänsteställe är Gävle.