Domino Sweden AB söker Säljare Eftermarknad

Arbetsbeskrivning

Domino Sweden AB erbjuder kunder kompletta system för märkning, identifiering och spårbarhet där kraven är höga på kvalitet i alla led. Dominos maskiner och märksystem används för märkning på de flesta förekommande material till exempel på papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel och ger högkvalitativt resultat även på ojämna ytor.

Domino har mer än 25 års erfarenhet som leverantör av märkningsprodukter till tillverkningsindustrin och har den ledande rollen inom märkning och identifiering i Sverige. Dominos mål är att alltid leverera den bästa lösningen för våra kunder med tanke på funktion, kostnadseffektivitet och miljö. För varje kund gör företaget en anpassad och skräddarsydd lösning. Mycket av företagets styrka ligger i tillgängligheten av service. Företaget med sina 20 anställda har sitt huvudkontor i Linköping och regionkontoren är utspridda över hela landet.

Vi är inne i en expansiv fas och söker, till en helt ny tjänst, en driven Säljare med stor känsla för administration till vår eftermarknad!

I rollen som Säljare Eftermarknad hos Domino erbjuds du ett intressant och stimulerande arbete med fullt ansvar för våra kontrakt, service-, funktions- och underhållsavtal samt upphandlingar. Du kommer att driva och utveckla merförsäljningen av förbrukningsprodukter hos våra befintliga kunder i hela Sverige. I rollen arbetar du nära våra säljare på de olika distrikten samtidigt som du ansvarar för hela försäljningsprocessen på eftermarknaden, allt från att boka kundbesök, skriva offerter, förhandla och bidra med skräddarsydda lösningar enligt kundens behov. Du bibehåller och utvecklar relationer och ser till att kunden har god kännedom om våra produkter, tjänster, erbjudanden och vår höga kvalitet. I rollen har man ett nära samarbete med inköpsansvarig och man supportar alla säljarna och det tekniska teamet i nya affärer. Du rapporterar till Försäljningschefen.

Vi söker dig som har ett stort intresse för försäljning och att vidareutveckla affären tillsammans med våra kunder. Vi ser att du minst har gymnasieutbildning med administrativ inriktning. Vidare har du flerårig erfarenhet av försäljning och är en van administratör som har goda erfarenheter av att upprätta och uppdatera dokument såsom avtal och kontrakt. Du har ett intresse för teknik och har en väl utvecklad känsla för kundservice. Vi arbetar i Pyramid och Office-paketet.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen har du ett starkt engagemang, är målinriktad och drivs av att komma till avslut och uppnå goda resultat. Din administrativa ådra är stark och att vara strukturerad, självgående och ansvarstagande är en självklarhet för dig. Vidare är du kommunikativ, utåtriktad och har förmågan att skapa goda relationer såväl externt som internt.

Vi erbjuder dig en mycket intressant tjänst i ett företag som är marknadsledande inom vår bransch. Du kommer till ett entusiastiskt och ödmjukt gäng som sätter kunden i centrum och vi värnar om våra medarbetare och har ett stödjande arbetsklimat. Tjänsten är på heltid, en tillsvidareanställning med placering i Linköping. Resor ingår i tjänsten och så även tjänste- eller företagsbil.

Är du intresserad så samarbetar Domino Sweden AB i den här rekryteringen med Cojn AB och du är välkommen att skicka in din ansökan, cv och personligt brev, via länken nedan. Har du ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsulterna Caroline Hansson 076-850 11 70 eller Malin Erixon 0768-501 174. Urval sker löpande och din ansökan vill vi ha senast den 19 oktober 2016.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: COJN AB Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 5 oktober 2016

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024