OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolarna i Karlstad, Förvaltningsrätten i Karlstad & Värmlands tingsrätt, är belägna i Rådhuset, centralt i Karlstad och har tillsammans drygt 100 anställda. Domstolarna har en gemensam administration där informatören är placerad.
ARBETSUPPGIFTER
Vår informatör ska vara tjänstledig. Vi söker dig som vill vara hennes vikarie.
I jobbet som informatör ingår att planera, leda och samordna informationsverksamheten vid domstolarna.
Du är webbredaktör för domstolarnas externa webbplatser och intranät och sköter det löpande arbetet med att utveckla, strukturera, uppdatera och publicera innehåll. Du kan formulera och strukturera texter på ett tydligt, begripligt och målgruppsanpassat sätt.
Du har en helhetssyn kring kommunikation, kanaler, målgrupp och verksamhetsmål samt är ett stöd till de båda domstolarna ledningar, för interna och externa informationsåtgärder.
Arbetet innebär att utföra övrigt journalistiskt och redaktionellt arbete som är aktuellt inom domstolarna. Vi går mot ett mer digitaliserat arbetssätt där hantering av sociala medier i allt större utsträckning kommer att ingå i det dagliga arbetet. I dina arbetsuppgifter ingår omvärlds- och mediebevakning, presskontakt och framställning av presentationsmaterial och framtagning av statistik. Du ansvarar för att planera och genomföra kommunikativa insatser. Du kommer också att få hantera vissa administrativa uppgifter och delta i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom enheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har informatörsutbildning; Medie- och kommunikationsvetenskap och gärna utbildning inom webb.
Det är ett krav att du har erfarenhet av webbredaktionellt arbete och vana att arbeta i EpiServer och Share Point. Du har vana av strategiskt och operativt kommunikationsarbete med ett genuint intresse för service och har ett gott ordningssinne.
Du kan arbeta självständigt, är noggrann och är van vid, och duktig på, att snabbt prioritera då du kommer att få hantera korta deadlines blandat med löpande rutinuppgifter.
Som person är du är ansvarstagande, effektiv och vågar tänka nytt. Det är viktigt att du tar egna initiativ men också att du har en god samarbetsförmåga.
Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Holmgård, rådman
054-148440
Jonathan Nirmark, tingsnotarie
054-148477
chefsrådman Bertil Ehn
054-14 84 00
Lagman Lars Bjurstam
054-148450
Rådman Jan Lindblad
054- 148451
Lagman Lars Bjurstam
054-14 84 50
Informatör Nina Lagerkvist
054-14 85 40
Administrativ chef Christina Lövgren
054-14 85 26