OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södertälje tingsrätt är en allmän domstol som handlägger brottmål, tvistemål och andra ärenden. Tingsrätten har 30-talet anställda och är organiserad i målenheter med domare, notarier och domstolssekreterare. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i en grupp av domstolssekreterare och i nära samarbete med domare och notarier arbeta med handläggningen av mål och ärenden. I uppgifterna ingår att registrera handlingar, sköta skriftväxling, kalla till förhandlingar, planera rättegångsdagar och föra protokoll på rättegångar, bevaka frister samt expediera domar och andra handlingar. Arbetet medför många externa kontakter med parter, ombud, myndigheter och allmänhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens eller motsvarande, erfarenhet av administrativt arbete och god datorvana. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt, är ett krav. Kunskaper i arabiska och assyriska/syrianska är meriterande. Som person är du ansvarsfull, noggrann och serviceinriktad. Du har god samarbets- och initiativförmåga, gott omdöme och kan arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och kommer att erbjuda intern utbildning för dig som inte har tidigare erfarenhet av domstolsarbete.