OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.
REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet.
Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.
ARBETSUPPGIFTER
Vi satsar på järn & metall och söker affärsinriktade kollegor som vill vara med på vår tillväxt- och utvecklingsresa. Brinner du för kundrelationer och vill göra affärer på den globala marknaden? Läs mer och sök tjänsten!
Som Downstream Specialist jobbar du med utveckling av våra affärer inom affärsområdet Järn & Metall. Du avsätter material som köps in på våra anläggningar genom att förhandla och sälja till våra slutmottagare som utgörs av företag i hela världen. Arbetet sker i nära samarbete med våra filialer gällande kvalitet och leveransplanering, såväl som med våra kollegor inom övriga REMONDIS-koncernen. Du blir en del av ett internationellt nätverk med spetskompetens inom järn och metall.
Rollen innebär bl.a:
• Avsättning av material och på ett lönsamt sätt sälja de råvaror som kommer in från våra egna filialer
• Aktivt följa marknadspriser samt analysera prisbilder och index
• Bygga kompetensen inom organisationen avseende järn och metall
• Sambesök hos kund och agera materialspecialist till organisationen
• Delta i utveckling av strategier och arbetssätt inom affärsområdet
• Vissa tradingaffärer, dock ej huvudfokus
• Dokumentation av ordrar, lagerstatus på våra filialer, tulldokument m.m.
Placeringsort är flexibel men är fördelaktligen Stockholm alternativt i Mälardalen eller Skaraborg där affärsområdets verksamhet finns. Du rapporterar till Affärsområdeschef och resor förekommer i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att göra affärer med storkunder och att arbeta i partnerskap med kund. Det är bra om du har erfarenhet från branschen (eller närliggande) för att förstå vad som driver marknadens förutsättningar. Du har en god ekonomisk förståelse och en administrativ vana. Då vi har både nationella och internationella kunder är det viktigt att du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Kan du även andra språk ser vi detta som meriterande.
Som person ser vi att du är en erfaren och trygg relationsbyggare som drivs av avslut och att skapa lönsamma affärer. Rollen kräver att du är ansvarsfull och självgående i ditt arbete, då du har ett stort ekonomiskt ansvar och en stor del av intäkterna kommer från järn- och metallförsäljningen. Din sociala förmåga är viktig och du anpassar kommunikationen utifrån mottagare. För att trivas i rollen behöver du vara öppen och utvecklingsorienterad. Branschen är i ständig utveckling och därför tror vi att du verkligen gillar att förkovra dig och skaffa nya kunskaper!
ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!