Draftit Privacy söker Kundrådgivare

Draftit Privacy söker Kundrådgivare

Arbetsbeskrivning

Nu rekryterar vi en Kundrådgivare till Draftit Privacy i Karlstad.
Det här är en tjänst för dig som är serviceinriktad och som gillar att skapa goda och långsiktiga kundrelationer.

Draftit Privacy har etablerat sig som en ledande aktör som erbjuder stöd på personuppgiftsområdet. Den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) innebär stora möjligheter att ytterligare förstärka företagets affär både i Sverige och internationellt i och med att efterfrågan på stöd växer. Draftit Privacys huvudaffär är en produktportfölj som hjälper kundernas organisationer att kostnadseffektivt, pedagogiskt och säkert hantera gällande lagkrav på området. Fokus är att medverka till att kunder gör rätt från början.

Tillsättning är omgående eller efter överenskommelse, välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Kundrådgivare arbetar du på avdelningen Eftermarknad. Tillsammans med dina kollegor har du ett helhetsansvar för att hantera kundupplevelsen och kundresan, genom att tillhandahålla rätt information och leverera proffsig service. Rollens fokusområden är förnyelser, support och aktivering.

Tjänstens huvudsakliga ansvarsområden innebär att:
• Arbeta långsiktigt med din kundstock för att uppnå förnyelsemålen
• Ha kontaktat kunden i god tid när deras licenser är på väg att löpa ut
• Administrera och hantera supportärenden via telefon eller mail
• Säkerställa att kundinformationen i CRM-systemet är korrekt
• Uppföljning på att kunderna använder produkterna
• Utbilda kunder i de olika produkterna på distans eller på plats


Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna från detaljhandel eller liknande. Det är meriterande om du har ett IT-intresse samt teknisk förståelse. För att passa i rollen behöver du vara stresstålig då arbetstempot stundtals är högt. Som person ser vi att du har ett affärsmässigt tänk, är naturligt relationsskapande, lyhörd och flexibel.

B-körkort är ett krav då det kan det bli aktuellt att besöka kunden.


Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Innesäljare

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024